همکاری با ایران و روسیه برای امنیت منطقه است

رئیس جمهور ترکیه گفت: هدف ترکیه از همکاری با ایران و‌ روسیه تامین امنیت منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی اظهاراتی در مراسم اهدای جوایز به پانصد صادر کننده ترکیه با تاکید بر پاکسازی شمال سوریه از تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ و داعش گفت: ما چشمداشتی به خاک سوریه نداریم. ترکیه در برابر حملات تروریستی از خاک سوریه موضع قاطعانه‌ای دارد.

اردوغان تاکید کرد: هدف ترکیه از همکاری با ایران و‌ روسیه تامین امنیت منطقه است. در دیدار روز گذشته با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به وی گفتم که امنیت منطقه شرط اصلی ما است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان این که مسئولیت برقراری آرامش در سوریه را بر عهده گرفتیم گفت: در روزهای آینده عملیاتی برای پاکسازی عناصر تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د و داعش انجام خواهیم داد.

وی در ارتباط با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: آقای ترامپ در جریان دیداری که با وی داشتیم، از ما پرسید که آیا شما می‌توانید منطقه را از داعش پاکسازی کنید؟ ما (پاسخ دادیم) پیشتر پاکسازی کردیم و مجدد انجام می‌دهیم. کافی است که شما از ما حمایت لجستیکی کنید. اکنون از این منطقه خارج شدند. هدفمان تداوم درست مناسبات سیاسی است. همانطور که 3 هزار داعشی را در جرابلس از پای درآوردیم توانایی از پای درآوردن تروریست‌های پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ را نیز داریم. ما دارای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه هستیم.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: تماس تلفنی با ترامپ٬ مذاکرات دیپلماتیک و نظامی(ترکیه و آمریکا) و بیانیه‌های طرف آمریکایی ما را به این سمت سوق داد که مدت دیگری منتظر بمانیم. بدیهی است که این انتظار بی پایان نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 990562

وب گردی

وب گردی