برگزاری تور رایگان برای دانش آموزان توسط  پایگاه میراث جهانی شوش

به مناسبت هفته پژوهش، پایگاه میراث جهانی شوش تور رایگان آشنایی با مواریث فرهنگی و جاذبه‎های گردشگری شوش را برای دانش‎آموزان شوشی برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش دراین‎باره گفت: از آنجا که آفت نسلها در عدم آگاهی از پیشینه غنی وتمدن ممتاز و برجسته خویش است و از طرفی نیز دوران کودکی و نوجوانی بهترین سنین برای آموزش و درونیسازی فرهنگ و ایجاد حس نشاط ،افتخار و غرور ملی در نسلها و پرورش حس پاسداشت از مواریث فرهنگی، هنری و مذهبی است، برنامههایی راهبردیتر وموثرتر هستند که در این سنین و براساس اصول آموزشی و فرهنگی صورت پذیرند .

بیژن حیدریزاده ادامه داد: از همین‎رو تصمیم گرفتیم تا همزمان با هفته پژوهش، تور یک روزه آشنایی با مواریث فرهنگی، جاذبههای فرهنگی وگردشگری شوش را برای دانشآموزان شوشی برگزار کنیم.

او افزود: در این برنامه دانشآموزان دور اول و دور دوم ابتدایی به مناسبت هفته پژوهشی و فرهنگی و به منظور آشنایی با مواریث جهانی خود، همراه با معلمان و مربیان خود و به همراهی یکی از کارشناسان پایگاه میراث جهانی شوش از موزه و محوطههای میراث جهانی شوش بازدید پو اطلاعات تاریخی مربوط را کسب کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: در این ویژهبرنامه، علاوه بر توضیحات شفاهی، کتابچههای آموزشی و بروشورهای مختص محوطه باستانی شهر جهانی شوش نیز میان دانشآموزان توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد با هدف تشویق، از میان دانشآموزان نخبه، پژوهشگر و علاقهمند به تاریخ، برای سالهای آتی همیار گردشگر جذب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990571

وب گردی

وب گردی