ثمری: نمایشگاه پژوهش و فناوری حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه است

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش و فناوری حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه است، گفت: ، فلسفه این نمایشگاه ها حضور مستمر صنعتگران است،‌در این راستا رسانه ها نیز برای حضور بخش صنعت در نمایشگاه فناوری باید تبلیغ خوبی داشته باشند.

دکتر داوود ثمری مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال و حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شعار هفته پژوهش امسال، پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی بود که اگر بخواهیم واژه های این شعار را تک تک مورد بررسی و دقت قرار دهیم؛ یکی از خروجی های آن برگزاری چنین نمایشگاه هایی خواهد بود.

او ادامه داد: یکی از حلقه های مفقوده ای که منجر شده است ارتباط بین دانشگاه و صنعت کمتر شود و ارتباط بین محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شوند و به بازار نمی رسند کاهش یابد؛ کمبود این‌گونه نمایشگاه ها است؛ اما در فلسفه برگزاری این نمایشگاه ها، باید صنعتگران و بخش صنعت حضور داشته و تولیدات علمی و محصولات را ببینند،‌در چنین شرایطی قطعا پی می برند که این محصولات می تواند در بخش صنعت به کار گرفته شود و به تولید ملی که همواره مورد تاکید رهبری است، جامعه عمل بپوشاند.

ثمری تصریح کرد: صنعت ما مونتاژ است و باید از این رویه فاصله بگیرد، فلسفه این نمایشگاه ها حضور مستمر صنعتگران است،‌در این راستا رسانه ها نیز برای حضور بخش صنعت در نمایشگاه فناوری باید تبلیغ خوبی داشته باشند، به هر حال قرار است 1000 محصول توسط دانشگاه آزاد در نمایشگاه امسال ارائه شود.

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: اعضای هیأت علمی که با تحقیق و پژوهش محصولی تولید کرده اند و دانشجویانی که در شرکت های استارتاپی و پارک های علم و فناوری فعالیت دارند منتظرند محصولاتشان را ارائه کنند؛‌در همین راستا نمایشگاه پژوهش و فناوری فرصتی را ایجاد می کند که تعامل بین عرضه کننده و متقاضی فناوری برقرار شود.

وی افزود: تعاملات فناوری بین تولیدکننده و متقاضی، بسیاری از موانع مانند بازار سازی و بازاریابی را مرتفع می کند،‌ در این راستا بخش صنعتی باید به این باور برسد که می تواند از دانشگاه کمک بگیرد و دانشگاه نیز به این باور برسد که صرفا با مباحث نظری نمی توان به توسعه کشور کمک کرد. همچنین تولیدات علمی ما باید علم نافع باشد و با وجود رتبه خوب تولیدات علمی کشورمان در منطقه و خاورمیانه که خیلی زودتر از اهداف چشم انداز به نقطه مطلوب رسیده ایم؛ اما باید دید این تولیدات علمی چقدر توانسته به تولید ناخالص داخلی کمک کند و برای کشور منفعت داشته باشد.

ثمری تصریح کرد: می توان هم ارزش آفرینی را در حوزه علم و فناوری به وجود آورد و هم بالندگی را در تعداد مقالات چاپی توسعه داد که هر دو به عنوان شاخص در رتبه بندی علمی کشورها مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد هم با توجه به بازساخت در حوزه ساختاری و تشکیلاتی که حوزه فناوری و تجاری سازی خود را در حد معاونت ارتقا داده است به بالندگی در حوزه علم و فناوری کمک خواهد کرد، امیدواریم در سال 1404 با ارتقای زیرساخت ها به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شود و بتوانیم تعداد واحدهای برند دانشگاه آزاد را افزایش دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 990578

وب گردی

وب گردی