معاونت تهذیب حوزه حذف نمی‌شود/ حوزه، بنگاه جناح‌ها نیست

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: نه تنها قرار نیست معاونت تهذیب حوزه حذف شود، بلکه مسائل تهذیبی تقویت می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله جواد مروی در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای خراسان که در قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز تقویت مباحث اخلاقی در حوزه‌های علمیه از ضرورت است و باید به کسانی که دنبال حذف معاونت تهذیب هستند، بگوییم که نه تنها شورای عالی حوزه‌های علمیه به این مسئله روی خوش نشان نخواهد داد؛ بلکه قضیه برعکس است و با جدیت به دنبال تقویت مسائل تهذیبی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: در مباحث نظارتی حوزه تلاش بسیاری انجام شده است که مؤید این مطلب، حضور خود اعضای شورای عالی حوزه در استان‌های گوناگون است تا از نزدیک شاهد مباحث گوناگون در استان‌ها باشیم.

وی گفت: اعضای شورای عالی در حال حاضر به بیش از ۲۰ استان سفر کرده و مدرسه به مدرسه سرکشی کرده و با طلاب و اساتید نشست‌هایی برگزار می کنیم تا از نزدیک شاهد نظرها، پیشنهادها و انتقادهای آنان باشیم.

آیتالله مروی تصریح کرد: تمام نظرها، انتقادها، پیشنهادها و... جمع آوری شده و در شورای عالی مطرح می شود تا بر اساس آن تصمیم گیری لازم انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به موضوع حوزه انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: علت مُحدثه و مُبقیه نظام اسلامی، حوزه‌های علمیه هستند و باید از این نظام دفاع کرد؛ البته معنای حوزه انقلابی، جناح گرایی در حوزه نیست؛ چون حوزه بنگاه این جناح و آن جناح و افراد گوناگون نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: انقلاب اسلامی پرونده داعش در منطقه را پیچید و ما باید دستاوردهای آن را تبلیغ کنیم که از نکات قوت آن است و طلاب ما باید از آن خبردار باشند.

وی با اشاره به معنای حوزه انقلابی، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی یعنی طلاب ما باید به روز باشند؛ دفاع از ولایت فقیه سرلوحه کار آنان بوده و در مباحث گوناگون بروز باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990594

وب گردی

وب گردی