خواستار شفافیت مالی در صنعت دارویی هستیم

دفتر تحکیم وحدت در خصوص حمایت از صنعت تولید دارو، نامه ای خطاب به دیوان محاسبات کشور منتشر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر تحکیم وحدت در خصوص حمایت از صنعت تولید دارو نامه ای به دیوان محاسبات کشور منتشر کرد. متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عادل آذر
ریاست محترم دیوان محاسبات کشور
سلام علیکم

با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی طی چندسال گذشته و همچنین نام گذاری سال جاری به نام «حمایت از کالای ایرانی» توسط ایشان با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، دفتر تحکیم وحدت بر خود لازم می داند پیروی مصوبه دوماه اخیر سران قوا مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به صنعت دارویی از محل صندوق ذخیره ارزی که با هدف مذکور مورد موافقت رهبری نیز قرار گرفته است، نکاتی را مطرح نموده و پیگیر شفافیت در این موضوع باشد.


طبق اظهار نظر معاون اول محترم رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات در تاریخ 29 مهرماه مبلغ استقراضی مشارالیه از صندوق ذخیره ارزی با موافقت رهبری می بایست در اختیار تولید کنندگان داخلی دارو قرار گیرد؛ اما در مقابل مدتی بعد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش جهانی غذا و همچنین رئیس سازمان غذا و دارو در مصاحبه ای اظهار داشتند که تلاش می نمایند تا با اخذ موافقت دولت مبلغ مذکور صرف پرداخت بدهی های دولت به سازمان بیمه سلامت گردد.


با توجه به شواهد و‌قرائن موجود، بیم آن می رود که مبلغ مذکور صرف جبران بدهی هایی شود که در اثر سوء تدبیر به نظام‌ سلامت کشور تحمیل شده است. در حالیکه با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و شرایط خطیر کشور از نظر تامین و تولید دارو اهمیت هزینه کرد صحیح این مبلغ و نظارت بر حسن اجرای مصوبه مذکور دو چندان شده است.


لذا دفتر تحکیم وحدت از دیوان محاسبات کشور درخواست می نماید طبق اختیارات خود به این موضوع ورود کرده و با نظارت بر هزینه کرد این مبلغ، گزارش پیگیری خود را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990611

وب گردی

وب گردی