استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می توانند اقتصاد کشور را دگرگون کنند

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: تمامی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ که توسط جوانان و به کمک اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاسیس و راه اندازی می شوند، می توانند اقتصاد کشور را دگرگون کنند.

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر پژوهش در راستای بهبود وضعیت اشتغال جامعه اظهار داشت: نتیجه پژوهشی مطلوب تولید یک محصول است و تولید یک محصول جدید، باعث اشتغال آفرینی می شود.

وی افزود: همان طور که می دانید رونق در حوزه پژوهش، منجر به افزایش بهره وری در جامعه خواهد شد و به دنبال افزایش بهره‌وری در جامعه وضعیت اشتغال نیز بهبود می یابد؛ در واقع پژوهش در بالا رفتن سطح اشتغال در جامعه نقش بسزایی را ایفا می کند.

رحیمیان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ که توسط جوانان و به کمک اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاسیس و راه اندازی می شوند، می توانند اقتصاد کشور را دگرگون کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اذعان داشت: اگر دولت و مسئولان به گسترش و فعالیت شرکت های دانش بنیان توجه کافی را داشته باشند، دیگر جوانان ما مشکل اشتغال نخواهند داشت؛ در واقع می توانیم از تولیدات و محصولات پژوهشگران کشور در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه استفاده بهینه را ببریم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم روز به روز تلاش و فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ بیشتر شود و شاهد افق های روشنی از موفقیت در داخل کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990622

وب گردی

وب گردی