معاونت علم و فناوری، ایده‌های برتر جشنواره ایران  ساخت را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کند

دبیر بخش ایده بازار جشنواره ایران ساخت، با اشاره به این که از افراد صاحب ایده و فکر حمایت می‌کنیم، گفت: بسیاری از ایده‌های ما مربوط به چالش های پیش رو از جمله مسئله آب و محیط زیست است و تمرکز ما روی ایده هایی است که بتواند فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا دلیری دبیر بخش ایده بازار جشنواره ایران ساخت در نشست خبری دومین دوره از جشنواره ایران ساخت که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است، گفت: این جشنواره صاحبان ایده را ترغیب می‌کند تا بتوانیم شرایط حمایت از تولیدات داخلی را با جذابیت بیشتری ترویج دهیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه با اشاره به ایده بازار بیان کرد: در این دوره تغییراتی ایجاد شد و موضوعات ارتقا پیدا کردند، امسال روش های بسترسازی کارآفرینی برای افراد در دستور کار است.

دلیری به بیان اینکه ۲۳۴ ایده به جشنواره ارسال شد، گفت: برای این کار شاخص های مختلفی در نظر گرفته شد جذابیت ایده، شفافیت ایده، نوآوری در ایده، هزینه های ایده آثار بررسی شدند و ۶۷ ایده انتخاب شد.

دلیری با اشاره به زیر ساخت های حمایتی جشنواره، گفت: در ابتدا ۶۷ ایده با۱۷ شاخصه انتخاب شد و کارگروه ۴ نفره ای تمام ایده‌ها را مورد بررسی قرار دادند و به جمع بندی ۲۵ طرح برتر رسیدیم و ما از آنها حمایت می‌کنیم و به شتاب دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: در نهایت ۶ ایده انتخاب شد و از میان آنها ۳ ایده برتر به حوزه فعالیت‌های معاونت علمی معرفی و از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.

دبیر بخش ایده بازار جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: در این بخش از افراد صاحب ایده و فکر حمایت می‌کنیم و بسیاری از ایده‌های ما مربوط به چالش های پیش رو از جمله مسئله آب و محیط زیست است. تمرکز ما روی ایده هایی است که بتواند فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.

دلیری گفت: امیدوارم ادامه جشنواره ایران ساخت فرهنگ سرمایه گذاری در فناوری های نوین و فرهنگ حمایت از دانش بنیانی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990624

وب گردی

وب گردی