شبکه‌ای به‌منظور افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شد

با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی؛ «شـبکه نوآوری تهران» با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و با حضور فعال افراد نوآور، نخبگان، شرکت‌های فناور، و دانش‌بنیان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، «شـبکه نوآوری تهران» به‌منظور توانمندسازی شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان و همچنین افراد و تیم‌های نوآور، نخبه و مخترع راه‌اندازی شد، این شبکه توانسته است، تاکنون ضمن ایجاد بسترهای لازم برای ارائه خدمات کسب‌وکار، بازارهای مجازی بیمه و سلامت، فن بازار و سرمایه انسانی فعالیتش را توسعه داده است.

محمدمهدی جهان بزرگی مدیر شبکه نوآوری در توضیح این شبکه گفت: این شبکه که به‌اختصار تینت (TInet:Tehran Innovation network) نامیده می‌شود، که با حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، افراد نوآور، نخبگان و مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایت‌های قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه می‏‌کند و بستر مناسبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و ظرفیت‌سازی برای توسعه دانش و هم‌افزایی زنجیره ایده تا بازار را فراهم می‌کند.

جهان بزرگی بابیان اینکه این شبکه فقط به حمایت‌‏های قانونی اکتفا نکرده است بیان کرد: تی نت فرصت را برای تعامل و هم‌افزایی همه عناصر، علی‌الخصوص بخش خصوصی جهت توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد خواهد کرد.

ایده شکل‌گیری شبکه

مدیر شبکه نوآوری با اشاره به ایده شکل‌گیری این شبکه اظهار کرد: شکل‌گیری ایده راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران، یک‌باره و بدون بسترسازی قبلی نبوده و باوجود بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان و واحدهای تحقیقاتی-صنعتی و مراکز رشد، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها نیاز به چنین بستری به‌خوبی حس می‏شد.

وی در ادامه افزود: ازاین‌رو به‌منظور هم‌افزایی بین عناصر زیست‌بوم نوآوری و فناوری و استفاده حداکثری از توان‌بخش خصوصی با استفاده از تجربه‌های موفق سایر کشورها برای گستره اکوسیستم‌های نوآوری، ایده ایجاد شبکه برای پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای این اکوسیستم شکل گرفت.

مزایای شبکه برای اعضا

جهان بزرگی با تاکید بر اینکه بحث تعاملات و ارتباطات زنجیره‌وار درون شبکه از موضوعات اصلی مطرح‌شده در شبکه است گفت: درواقع توسعه ارتباطات بین عناصر شبکه، برای اعضای شبکه مهم است، وقتی این ارتباطات شکل بگیرد خدمات جدیدی به عرصه ظهور می‏‌رسد و پاسخگویی به نیازها هم تسریع می‌یابد به‌علاوه بحث یکپارچگی دسترسی به خدمات و یکپارچگی دسترسی به عناصر زیست‌بوم در میان است که موجب ایجاد شفافیت و جلوه‌گری مزیت‌های رقابتی عناصر نسبت به یکدیگر می‌شود.

مدیر شبکه نوآوری در ادامه توضیح داد: شناخت عناصر از هم، باعث گرفتن خدمات باکیفیت‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر خواهد شد و در کنار همه این‌ها امکان ظهور و بروز بیشتر برای معرفی شرکت‌های کوچک و استارتاپ ها نیز ایجاد خواهد شد و همین موضوع امکان رقابت سالم در درون شبکه را فراهم می‌کند.

جهان بزرگی در پایان افزود: شبکه برای حضور شرکت‌های نوپا و استارتآپ ها فرصت ویژه‌ای را در نظر گرفته و این مجموعه‌ها می‌توانند با برقراری ارتباط با شبکه در فرآیندی بسیار ساده از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990649

وب گردی

وب گردی