نشست تخصصی گفتمان حوزه و دانشگاه در واحد اردبیل برگزار شد

نشست تخصصی گفتمان حوزه و دانشگاه با محوریت بررسی عملکردها و چالش ها با حضور استادان حوزه و دانشگاه در واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در نشست تخصصی گفتمان حوزه و دانشگاه بر پالایش درونی در محضر علم و دین تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: باید در محضر دین و علم خود را پالایش دهیم و به نورانیتی که مدنظر خالق است برسیم و چراغ راه خودمان و دیگران شویم.

وی منظور از وحدت حوزه و دانشگاه و ضرورت آن را بیان کرد و از حاضرین خواست نظرهای خود را در این خصوص ارائه کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به این حدیث که « تا زمانیکه مردم در تفاوت و در اختلاف نظر هستند، بقا دارند و زمانی که همه نظرها یکسان شد، هلاک می شوند » اشاره کرد و گفت: همیشه اختلاف نظرها رشدآور بوده است.

سیف الله مدبر افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به فرمایش امام خمینی (ره) شکل گرفت و امام با پشتوانه عظیم فکری این موضوع را مطرح کرد.

حجت الاسلام موسوی از حوزه علمیه اردبیل نیز اظهار کرد: نظام عالم بر وحدت است و خداوند می گوید یک مرکز وحدت باید در عالم باشد تا عالم به فساد کشیده نشود و نظام همه جوامع هم باید به یک وحدت متکی باشد.

وی به نظام اسلامی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی ما هم، مقام معظم رهبری با قرار گرفتن در مرکز ثقل، به عنوان ارتباط دهنده تمام قوا، افکار و اندیشه هاست و همیشه منویات ایشان برای وحدت حوزه و دانشگاه موثر بوده و جهت ساختن جامعه سالم و پیشرفته مطرح شده است.

عسگر محمودی؛ عضو هیات علمی واحد اردبیل با ارائه مطالبی در خصوص فرهنگ سیاسی و انقلاب فرهنگی، به طرح سوالاتی پرداخت.

حجت الاسلام عزیزپور، میهمان از حوزه علمیه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی دست در دست هم دادن و ضرورت آن به خاطر بشری بودن تمام علوم است و علومی که در حوزه کار می شود هم علوم بشری است و نیاز به تکامل دارد.

وی افزود: ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است که نظریه سیاسی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را ساخت که 40 سال است با افتخار بر کشور حکومت می کند.

رحیم انور؛ مدرس دانشگاه به اهمیت موضوع وحدت از دیدگاه امام خمینی اشاره کرد و گفت: دانشگاه مرکز تولید اندیشه هاست و باید به صورت علمی و آکادمیک با آموزه های دینی به دانش ها و آموخته ها جهت داده و آگاهی سازی کند.

وی ادامه داد: حوزه هم مرکز تولید اندیشه ها از طریق آموزه ها و قواعد دینی است که باید با ورود به مباحث علمی در معارف خود استحکام بخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990661

وب گردی

وب گردی