تولید مستند « سپیده که سر زد»

به منظور معرفی شاعر نامزد دریافت جایزه نوبل کروات، اِنِس کیشِویچ، کانال بالکان شبکه سحر تصمیم به ساخت مستندی در این رابطه گرفته است. .

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، همزمان با ورود این شاعر پرآوازه به ایران، گروه مستند ساز کانال بالکان با تهیه کنندگی امیر هوشنگ دارایی، گام به گام وی را همراهی کرده و مستندی از این سفر خواهند ساخت.

این مستند در پی آن است که بگوید سروده‌‌های انس کیشویچ بسیار عمیق و سرشار از شور زندگی است و او را در جهان به‌ عنوان شاعر صلح، مدارا، نیایش و عشق می‌شناسند. صدای زیبا و مؤثر اِنِس کیشویچ در شب‌‌های شعر، کلاس‌های درسی دانشکده‌ها و مدارس، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی سهم مهمی را در آگاه کردن مردم از حقایق جنگ در بوسنی و هرزگووین و کرواسی داشته است. او که عضو انجمن هنرمندان کرواسی (DHU) است جایزه‌‌های بسیاری دریافت کرده و در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ و ۲۰۱۸ میلادی، گروه‌های ادبی کرواسی وی را نامزد دریافت جایزه نوبل کرده اند. اِنِس کیشِویچ که برای نخستین بار به ایران سفر کرده است شب‌های شعر خود را در تهران، اصفهان و شیراز برگزار خواهد کرد. در این شب‌ها، ترجمه‌ی فارسی مجموعه اشعار وی به نام «سپیده که سر زد» نیز رونمایی خواهد شد.

نام در نظر گرفته شده برای این مستند نیز «سپیده که سر زد» و زمان تقریبی این مستند 53 دقیقه خواهد بود.

کد خبر: 990663

وب گردی

وب گردی