امضای دو تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های اقلیم کردستان عراق

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری که برای حضور درنمایشگاه علمی،دانشگاهی به اقلیم کردستان عراق سفر کرده بود، از امضای دو تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش اایسکانیوز از دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر غلامعلی فرزی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ دانشگاه و مرکز علمی برتر ایران در حوزه ارتباطات بین المللی در نمایشگاه علمی، دانشگاهی اقلیم کردستان عراق حضور داشتند، گفت: حضور دانشگاه حکیم سبزواری در این نمایشگاه دانشگاهی با هدف توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی با اقلیم کردستان عراق، ارائه ظرفیت های دانشگاه وتوسعه مراودات دانشگاهی با دانشگاه های این منطقه صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی های گسترده صورت گرفته با وزیر علوم کردستان، سرکنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق و مسئولان دانشگاه های این منطقه توانستیم دو تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه های صلاح الدین و تیشک عراق منعقد کنیم.

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه دانشگاه صلاح الدین از جمله دانشگاه های مطرح عراق می باشدکه دارای ۱۸ دانشکده و بیش از ۱۷۰۰عضو هیات علمی است، ادامه داد: با این دانشگاه یک تفاهم نامه کلی در زمینه همکاری های متقابل آموزشی و پژوهشی امضا شد.

دکتر فرزی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای همکاری های مشترک دو جانبه از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، انجام پژوهش های علمی مشترک، برگزاری نشست و سخنرانی های علمی و همکاری های آموزشی در حوزه های علوم پایه، علوم مهندسی، ادبیات فارسی و ادبیات عرب و علوم ورزشی منعقد شد.

وی ادامه داد: همچنین با دانشگاه تیشک که از دانشگاه های غیردولتی و شهریه پرداز اقلیم کردستان عراق است جهت جذب دانشجو، تفاهم نامه همکاری امضا شد.

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: آنچه در این سفر بیشتر از همه به چشم می خورد، علاقه زیاد مردم اقلیم کردستان به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی بودکه این اظهار علاقه، انگیزه ما را در برقراری ارتباط با جامعه دانشگاهی این منطقه دو چندان می کند.

دکتر فرزی ادامه داد: با ارزیابی که در این سفر صورت گرفت، زمینه های همکاری و ارتباطات متقابل با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق بسیار زیاد است، البته این مهم مستلزم تلاش مستمر و پیگیری همه جانبه از سوی تمامی مسئولان و همکاران دانشگاه است.

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری در خاتمه با اشاره به اینکه با امضای این دو تفاهم نامه و رایزنی های صورت گرفته با سایر دانشگاه های اقلیم کردستان عراق، بستر همکاری های متقابل علمی، دانشگاهی هموار شده است، اظهار داشت: از همکاران هیات علمی می خواهیم از این بستر فراهم شده جهت گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی با دانشگاه های اقلیم کردستان نهایت استفاده را ببرند.

این نمایشگاه با هماهنگی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990673

وب گردی

وب گردی