تاکید بر آشنایی بیشتردانشگاه ها با نظام کارآفرینی

سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد پژوهش های مقاله محور دانشگاه ها گفت: لازم است که دانشگاه ها با ادبیات و فرایند کارآفرینی بیشتر آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهدی کشمیری در مراسم آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم درمحل دانشگاه قم و بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم، گفت: توسعه علمی صرفاً چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی نیست.
وی با تاکید براینکه دانشگاه ها باید از کانال های یک طرفه و روش های تک منظوره فعالیت های پژوهشی دست بردارند، گفت: هیچکس منکر ارزش های مقالات پژوهشی نیست اما نباید این نوع مقالات در جامعه لمس نشود.
قائم مقام امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ها باید به فکر ثروت آفرینی باشند، گفت: متاسفانه مراکز علمی کشور برخلاف دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا وجهه اقتصادی ندارند.
دکترکشمیری بر کاربردی شدن آورده های علمی دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها چاره ای ندارند به سمت فرآیندهای کارآفرینی، ارزش آفرینی و ثروت آفرینی بروند.
وی در ادامه به تعریف دانشگاه های کارآفرین پرداخت و گفت: این دانشگاه ها دانشجو را در حوزه کارآفرینی توانمند کرده و به طوری که آنها خود راه انداز کسب و کار بعد از فارغ التحصیلی می شوند.
سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین سبب تبلور صنعت در دانشگاه می شود، گفت: با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.
دکترکشمیری با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم قابل تقدیر و دفاع است گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه ایده ها و محصولات فناورانه بسیار خوبی که می توانند نقش مهمی در توسعه بازارهای دانش بنیان داشته باشند وجود داشت.
وی با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک ها و مراکز رشد می توانند به رویای کاربردی پژوهش های علمی جامه عمل بپوشانند ادامه داد: دانشگاه ها زمانی می توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری آنها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.
انتهای پیام/

کد خبر: 990675

وب گردی

وب گردی