کارآفرینی ، خلق یک ارزش جدید در راستای ثروت آفرینی است

با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای، آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با حضور معاونپژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدیران حوزه معاونت پژوهشی، استادان و دانشجویان،آئین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشکده شهید شمسی پور تهران برگزار شد.

دکتر رضا زنگنه مطلق، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این مراسم با ذکر شعار هفته پژوهش دانشگاه فنی و حرفه‌ای با عنوان "پژوهش کاربردی، فناوری‌های اشتغال زا، پنجه‌های کارآمد برای تولید ملی" دانشجویان دانشکده شهید شمسی پور تهران را نخبه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در کشور تلقی کرد و گفت: دانشگاه‌های نسل سوم، عموماً کارآفرین و مبتنی بر کارآفرینی در جهت حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند.

وی با عنوان اینکه در کشورهای توسعه یافته، محور و مأموریت کانونی نظام دانشگاهی، کارآفرینی است افزود: با نگاهی به تعریف کارآفرینی از نگاه اقتصاد دانان در می‌یابیم کارآفرین کسی است کهمخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی می‌کند و نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی جامعه بوده که از فرصت‌های بازار بالاترین استفاده را دارد.

دکترزنگنه مطلق عنوان کرد: مقوله‌های خلاقیت و نوآوری که از ویژگی‌های مهم روان شناختی محسوب می‌شوند جزو ذات و جوهره کارآفرینی بوده و در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و از آنجا کهدر حال حاضر کارآفرینی در توسعه کسب و کار کشورها نقش اساسی دارد بنابراین آشنایی با مفهوم خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و ویژگی‌های افراد خلاق می‌تواند در کارآفرینی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: کارآفرین، فرد خلاقی است که برای ایجاد یک کسب و کار و در نتیجه، کسب سود وثروت، به دنبال به کار بردن ایده‌های جدید و استفاده از فرصت‌های طلایی و نابی است که معمولاً به چشم سایر افراد نمی آیند. در واقع کارآفرینی نتیجه‌ی فرایند سیستماتیک و منظمی است که خلاقیت و نوآوری را به نیازمندی‌ها و فرصت‌های بازار پیوند می‌زند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: یک کارآفرین می‌تواند از ثبت و خلق یک ایدهبه منظور افزایش توانمندی استفاده کند به صورتی که بایستی به دنبال خلق خدمات و محصولات جدید یا بازارهای جدید برای خدمات آن محصول باشد.

وی در جمع دانشجویان دانشکده شهید شمسی پور تهران با اشاره به حلقه گمشده ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت باید دو سویه باشد؛ دانشگاه‌ها باید پذیرش دانشجوی خود رابراساس نیاز صنعت انجام دهند از سوی دیگر صنایع نیز نیروی کار موردنیاز خود را به دانشگاه‌ها سفارش دهد.

دکترزنگنه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: بنده معتقدم حلقه مفقوده در دانشگاه‌ها فاصله زیاد دانش آموختگان، با صنعت و بازار کار است.

وی عدم تجاری سازی پژوهش‌ها و فناوری‌های کسب شده را از مشکلات کشور دانست و خطاب به دانشجویان گفت: بایستی با مطالعه بازار ایده‌های طراحی شده را تبدیل به ثروت کنیم ما نباید منتظرآگهی استخدام باشیم بلکه باید به دنبال کارآفرینی حرکت کنیم.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده انجام شده در هفته پژوهش و فناوری در دانشکده شهید شمسی پور گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی مرکز نوآوری کسب و کار در این دانشکده ایجاد می‌شود.

دکترزنگنه مطلق به برگزاری نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دانشگاه صلاح الدین اربیل عراق اشاره کرد و گفت: جذب دانشجویان از اقلیم کردستان در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های غرب کشور به دلیل همزبانی و همچنین تبادل استاد و دانشجو از جمله برنامه‌های این دانشگاه است که در این زمینه تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های اربیل امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990677

وب گردی

وب گردی