دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با رئیس اداره اوقاف شهرستان

رئیس اداره اوقاف شهرستان بوکان گفت : حمایت از تولیدات علمی اساتید و دانشجویان در قالب شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار محمدهادی سعادتی رئیس اداره اوقاف شهرستان بوکان ضمن خیر مقدم، گزارشی از عملکرد اوقاف شهرستان بوکان را تشریح و اهداف و ماموریت های اداره اوقاف و امور خیریه و موضوع وقف از جنبه های مختلف را تبیین کرد و افزود : اکثر اوقافی که در شهرستان بوکان وجود دارد مربوط به وقف مساجد و مکانهای زیارتی است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بوکان با اشاره به حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان و برخی ایده‌های اساتید و دانشجویان نخبه اضافه کرد: اوقاف در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری از اجرای برخی از این ایده‌ها حمایت خواهد کرد.

در این دیدار دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان از عملکرد اوقاف شهرستان تشکر نمود و افزود: در جهت تأمین نیاز های مالی برای توسعه اقتصاد شرکت های دانش بنیان روش های زیادی در کشور وجود دارد که برخی از این روش ها، ارتباط با بانک ها، منابع دولتی، بازار سرمایه و بورس است و در این میان یکی از راه های تامین مالی پایدار خیرین و واقفین هستند.

ضیائی افزود: در اختیار قرار دادن اراضی و مستغلات موقوفات، در قالب مشارکت شرکتهای دانش بنیان به منظور توانمند نمودن آنها برای انجام فعالیت‏های اقتصادی، مراکز رشد، آموزشی و فرهنگی در راستای افزایش بهره‏ وری موقوفات بسیار ارزشمند خواهد بود و باعث خواهد شد تا مردم موقوفات زیادی را برای فعالیتهای علمی و پژوهشی وقف نمایند.

ضیائی بیان کرد: اوقاف می تواند برای راه اندازی و سرمایه گزاری در مراکز نوآوری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان همکاری نماید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان توانایی های مختلفی در حوزه های آموزشی و پژوهشی دارد و با توجه به وجود زمینه های همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و اوقاف شهرستان بوکان در بخش های مختلف و از جمله در اجرا و تدوین طرح های پژوهشی، طرح های دانش بنیان و هدایت پایان نامه ها خواستار توسعه همکاری در این زمینه ها شد و بر برگزاری جلسات مشترک به صورت دوره ای تأکید کرد.

سعادتی در پایان افزود: حمایت از تولیدات علمی اساتید و دانشجویان در قالب شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است سازمان اوقاف از اساتید و دانشجویانی که به دنبال ایجاد شرکتهای دانش بنیان و تولید علم هستند در چهارچوب سازمان اوقاف حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر: 990681

وب گردی

وب گردی