تعطیلی دولت آمریکا وارد سال جدید میلادی می شود

یکی از مشاورین ارشد رئیس جمهوری ایالات متحده در امر بودجه اعلام کرد تعطیلی دولت این کشور احتمالا تا نخستین روزهای سال میلادی جدید ادامه می یابد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مایک مول‌ ونی»، رئیس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید گفت‌: «به احتمال بسیار زیاد تعطیلی دولت بعد از روز ۲۸ دسامبر ادامه پیدا می‌کند.»

وی افزود: «گمان نمی‌کنم در چند روز پیش رو کارها خیلی سریع پیش برود.»

از آنجا که سناتورهای دموکرات با درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای بودجه لازم در ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکرده‌اند سنای این کشور روز یکشنبه تعطیلی دولت را تا ۲۸ دسامبر (جمعه هفتم دی‌ ماه) تمدید کرد.

براساس برخی از گزارش ها «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ، در چانه‌زنی بر سر بودجه پروژه دیوار مکزیک، به جای ۵ میلیارد دلار که خواست رئیس جمهور بود ۲/۱ میلیارد را به سنا پیشنهاد کرده است حال آنکه سنای آمریکا پیش از این اعلام کرده بود نهایتا ۱/۳ میلیارد دلار به بودجه دفاع مرزی خواهد افزود.

در حالیکه برخی مقامات آمریکایی امیدوار بودند تا روز یکشنبه توافقی میان سنا و رئیس جمهور حاصل شود دونالد ترامپ بر موضع خود پافشاری کرد و گفت برای جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر و ورود خلافکاران «تنها راه» ساخت دیوار مرزی است.

هنگام تعطیلی دولت‌،‌ حدود ۴۰۰ هزار تن از کارکنان بخش‌های کلیدی دولت تا زمان بازگشایی ادارات بدون حقوق می‌مانند. گرچه حقوق معوقه آنان پس از از سرگیری کار پرداخت می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 990700

وب گردی

وب گردی