برومند: تا سقف 2.5 میلیارد تومان از منابع وزارت علوم برای پشتیبانی طرح های توافقی نمایشگاه استفاده می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: 199 واحد فناور و دانشگاهی در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان کشوری صبح امروز (دوشنبه) در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

دکتر مسعود برومند در این مراسم گفت: امسال برای اولین بار نمایشگاه را با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: امسال نمایشگاه تقاضای فناوری و عرضه فناوری نیز اجرا شد. در این نمایشگاه رونمایی فناوری ها را آغاز کرده و آنها را ارزیابی می کنیم، همچنین کارگاه های آموزشی نیز در این راستا برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: 199 واحد فناوری و دانشگاهی وزارت علوم در این نمایشگاه شرکت کرده اند و 3199 فناوری در نمایشگاه عرضه و ارائه شده است.

وی اظهار داشت: فناوری ها در حوزه های مختلف مانند سلامت، انرژی، محیط زیست، هوا فضا و ... هستند، از امروز تا روز پنجشنبه کارگاه هایی برای پژوهشگران و دانشجویان برگزار خواهد شد و در آن از تجربیات استادان استفاده می کنیم.

برومند بیان کرد: امسال نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید (تستا) ایرانی را برگزار می کنیم که در شرایطی، 87 شرکت و سازمان را در کنار هم بیاوریم تا نیازهای خود را ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: امسال در زمینه پیوند عرضه و تقاضا 3263 طرح ثبت و 50 طرح منتخب شده تا بتواند زمینه اشتغال آفرینی را در شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تا سقف 2.5 میلیارد تومان از منابع وزارت علوم در جهت پشتیبانی طرح های توافقی در این نمایشگاه استفاده خواهد شد.

وی در زمینه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی 70 درصد هزینه های تجاری سازی را با سود کمتر از 11 درصد ارائه می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990715

وب گردی

وب گردی