حاتمی: شرایط تحریم را باید به فرصتی طلایی برای کشور تبدیل کنیم

وزیر دفاع گفت: در حوزه دفاع از وضعیت خوبی برخورداریم، باید به جوانان و تولید ملی اعتماد کرد؛ حتما ما می توانیم شرایط تحریم را به فرصتی طلایی برای کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان کشوری صبح امروز (دوشنبه) در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم گفت: به عنوان عقبه راهبردی دفاع به شما نگاه می کنیم، ما بنا را خود اتکایی و خودکفایی قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه، پژوهش و شرکت های دانش بنیان را مانند قله های رفیعی می دانیم که خداوند علم، دانش و داشته های خود را به امانت گذاشته و از زلال جاری آن استفاده می کنیم.

وزیر دفاع گفت: ما به عنوان بخش دفاع از روز اول تحریم ها را دیده ایم و می دانیم که باید به توان داخلی تکیه کرد.

وی اظهار داشت: اگر حدود یک میلیون نفر دانشجو، استاد را در نظر بگیریم و برای هر کدام 1000 ساعت در سال ظرفیت تحقیقاتی قائل شویم بسیار مناسب است که متاسفانه در حال حاضر ساعات آن خیلی پایین است.

امیر حاتمی بیان کرد: باید از ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها استفاده کرد، بخش خصوصی دارای ظرفیت بیکرانی است و امیدواریم بتوانیم قدر آن را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: باید قدر آزمایشگاه های تحقیقاتی را بدانیم، محورهای آزمایشگاه های تحقیقاتی استادانی هستند که در کشور ما گمنام هستند. ما تلاش می کنیم در بخش دفاع مجموعه های ارزشمند را قدر بدانیم و رابطه های صحیحی را با آن ها منعقد کنیم، رابطه پیمان کاری اشتباه ترین نوع رابطه است.

وزیر دفاع گفت: در حوزه دفاع از وضعیت خوبی برخورداریم، باید به جوانان و تولید ملی اعتماد کرد، حتما ما می توانیم شرایط تحریم را به فرصتی طلایی برای کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990724

وب گردی

وب گردی