دانش علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گسترش می‌یابد

با هدف ترویج و گسترش دانش علوم شناختی، رشته علوم شناختی با گرایش طراحی و خلاقیت در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ایجاد و فعالیت آموزشی این رشته از سال آینده تحصیلی با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد آغاز می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یزدان موحدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به هنگام تجهیز "آزمایشگاه شناختی طراحی و خلاقیت" این دانشگاه با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به دستگاه "رهگیر چشمی " اعلام کرد: با حمایت های توسعه علوم شناختی آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه همچنین به دستگاه 64 کاناله ثبت سیگنال های مغزی نیز مجهز شده است و علاقمندان و اساتید و دانشجویان حوزه های علوم شناختی به فعالیت های تحقیقاتی در بخش های طراحی شناختی در این آزمایشگاه مشغول هستند.

وی ادامه داد: با ایجاد رشته علوم شناختی با گرایش طراحی و خلاقیت ،درصدد اتخاذ سازکارهایی برای استفاده بهینه از دانش علوم شناختی در رشته های هنری از جمله در امر طراحی و تولید بوده تا فرصت های مناسبی برای دانشجویان و محققان برای فعالیت در این رشته و نیز بروز خلاقیت و مطالعات رفتار شناسی مشتری ، فراهم شود.

موحدی همچنین اضافه کرد: ترغیب دانشجویان رشته طراحی به ارایه پایان نامه ها در حوزه علوم شناختی ، اقدامی دیگر برای ترویج و ارتقای علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز است و تلاش می شود فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم شناختی در میان دانشجویان افزایش یابد.

وی با بیان این که آشنایی با دستاوردهای علوم شناختی و کاربرد آنها در طراحی و خلاقیت می‌تواند زمینه‌های فکری و عملی مناسبی را برای طراحی صنعتی و طراحی محصول رقم بزند، گفت: دربخش طراحی و خلاقیت نیز سعی می شود با تولید محصولات مختلف توسط دانشجو و بررسی آن در چارچوب دانش علوم شناختی، فرصت های بیشتری برای اشتغال زایی و تجاری سازی محصول درجامعه فراهم آید.

عضو هیات علمی دانشگاه هنراسلامی تبریز با قدردانی ازحمایت و کمک های ستاد توسعه علوم شناختی گفت: فعالیت ها برای ترویج و گسترش علوم شناختی در این دانشگاه مرهون اقدامات این ستاد است و ابراز امیدواری کرد با حمایت های ستاد ارتباط بیشتری میان صنعت و دانشگاه بویژه برای تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه های علوم شناختی بوجود آید.

وی همچنین گفت: در حال حاضر حدود دو هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و در نظر است در راستای گسترش دانش علوم شناختی علاوه بر رشته علوم شناختی با گرایش خلاقیت و طراحی ، در آینده دوره دکتری علوم شناختی نیز در این دانشگاه ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990725

وب گردی

وب گردی