غلامی: رویکرد ما تولید فناوری از دانش و انتقال آن به سمت کاربرد و تولید ثروت است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکردی که در سال های اخیر در وزارت علوم به آن توجه می کنیم تولید فناوری از دانش و انتقال آنها به سمت کاربرد و تولید ثروت است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان کشوری صبح امروز (دوشنبه) در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

دکتر منصور غلامی در این مراسم گفت: چندین سال است که این نمایشگاه برگزار شده و سال به سال اهمیت آن بیشتر می شود، در برخی موارد زمان، ارزش کارها را دقیق‌تر نشان داده و تاثیرگذاری آن را نمایان می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاها، مراکز علمی و تحقیقاتی ظرفیت های خوبی را در سطح علمی دارند. قطعا می دانید کشور ما در رتبه بندی علمی از نظر تولید علم رتبه 16 را در دنیا دارد و از نظر سرعت رشد تولیدات علمی در سال میلادی علمی رتبه اول را داشته است؛ پس از ما چین و روسیه سرعت تولید علم بالایی داشته‌اند.

وزیر علوم گفت: استادان، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی که فعالیت علمی انجام می‌دهند به این جمع فعال افزوده شده و ظرفیت علمی خوبی در کشور داریم، رویکردی که در سال های اخیر در وزارت علوم به آن توجه می کنیم تولید فناوری از دانش و انتقال آنها به سمت کاربرد و تولید ثروت است، در همین راستا پارک های علم و فناوری در کشور تشکیل شده است که در حال حاضر 43 پارک در کشور داریم.

وی بیان کرد: وزارت علوم در راستای حمایت از تبدیل دانش به فناوری به سمت کاربردی کردن دستاوردهای علمی حمایت مالی خود را از حوزه پژوهش به سمت حمایت از شرکت های جوان هدایت کرده است، اگر همه دستگاه هایی که منابع پژوهشی در اختیار دارند، به این هدف توجه کنند، بسیار مناسب خواهد بود.

غلامی بیان کرد: در حوزه صندوق های حمایت از پژوهش صندوق های متعددی وجود دارد که صندوق نوآوری از جمله مهم‌ترین آنها به شمار می رود.

وی اظهار داشت: تاکید و اصرار بر ظرفیت های علمی همواره مورد توجه است، امیدواریم جمعی که شکل گرفته بتواند در آینده پیش رو گسترش پیدا کرده و تقویت شود. تولید کنندگان داخلی در بخش های صنعت حضور دارند. باید به این مراکز اطمینان کرد و البته حمایت های خوبی را از سمت مسئولان خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 990726

وب گردی

وب گردی