هفتمین جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی استارت‌آپ‌ها منتشر شد

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی از انتشار هفتمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» به‌منظور بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپ در حوزه نوآوری اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به انتشار هفتمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» اظهار کرد: بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت آپ در حوزه نوآوری اجتماعی با تاکید بر ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر موضوعی است که می تواند در شرایط کشور ما نیز مورد توجه قرار گیرد در این کتاب به آن پرداخته شده است که توسط مرکز نشر دانش بنیان فناور منتشر شد.

کرمی ادامه داد: بررسی وضعیت کلان استارت آپ های حوزه نوآوری اجتماعی یکی از بخش های این کتاب است که در آن به نقش استارت آپ های فعال در حوزه ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر، چالش ها و فرصت های کلیدی حوزه خدمات اجتماعی و راهکارهای استارت آپی برای مسائل راهبردی پرداخته شده است. همچنین بررسی استارت آپ های حوزه اقشار کم درآمد و ساکنین مناطق روستایی نیز بخشی است که مفصل در این کتاب به آن پرداخته شده تا در این حوزه نیز شاهد نوآوری و شکوفایی باشیم.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره سایر بخش های این کتاب بیان کرد: بررسی هر یک از استارت آپ های حوزه آسیب دیدگان بلایای طبیعی، استارت آپ های حوزه زنان و کودکان آسیب پذیر، استارت آپ های حوزه معلولین و کم توانان، استارت آپ های حوزه پشتیبانی خیریه ها نیز از دیگر بخش های این کتاب است. البته فناوری های مطرح در استارت آپ های حوزه نوآوری اجتماعی در این کتاب آورده شده است. اینترنت اشیاء، بازیافت و تصفیه اب، انرژی های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی، بسترهای نرم افزاری، داده کاوی، روباتیک، سنسور، پلتفرم نرم افزاری و اپلیکیشن انواع فناوری های مطرح در این زمینه است.

به گفته کرمی، 6 جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف کسب و کار توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان منتشر شده که این اقدام با توجه به توسعه توسعه زیست بوم شرکت های نوپا، دانش بنیان و استارت آپی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است. با انتشار این مجموعه و شناخت چالش های پیش روی فعالان حوزه های مختلف در جهان می تواند کمکی برای شکل گیری و رشد پویا تر آنها در کشور باشد.

علاقه مندان به ابتیاع این انتشارات می توانند به آدرس (گزارش های بررسی تجربیات جهانی استارتاپ ها جلد هفتم) مراجعه و فایل پی دی اف را دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990729

وب گردی

وب گردی