عابدی: بسیاری از مسئولان کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از مسئولان در پست‌‌های مهم مملکتی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این امر نشان دهنده عملکرد صحیح این دانشگاه در پرورش نسلی انقلابی برای خدمت به ایران اسلامی است.

دکتر محمد عابدی مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: تعداد زیادی دانشجو با گرایش‌ها و تخصص‌های مختلف از زمان تاسیس دانشگاه آزاد فاغ التحصیل شده‌اند که در حیطه‌های مختلف مسئولیتی کشور قرار گرفتند. دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد عدالت آموزشی در دورترین و محروم‌ترین نقاط ایران نقش اجتماعی موثرتری نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی کشور داشته و با پرورش این سطح گسترده از فارغ التحصیلان تاثیر بسزایی در راستای پرورش نیروی لازم برای انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

وی افزود: با توجه به تقاضای بسیار برای ورود به آموزش عالی و ظرفیت محدود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یک انقلاب آموزشی در کشور بود و در بسیاری از نقاطی که دانشگاه آزاد شعبه دارد دانشگاه دولتی وجود ندارد. در حال حاضر، مهم‌ترین هدف دانشگاه آزاد مسئله محوری و کمک به حل مسائل کشور است که حضور در این عرصه را با تقویت بخش ارتباط با صنعت و بالابردن کیفیت آموزشی و پژوهشی از مدت‌‌ها پیش شروع کرده است.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تا به امروز، یک سیر تکمیلی را طی کرده و سطح آموزش و پژوهش در کشور را افزایش داده؛ همچنین منجر به گسترش سطح تحصیلات عالیه شده است که قطعا برای پیشرفت در عرصه‌‌های مختلف با توجه به امکانات و ظرفیت‌‌‌های بالقوه‌‌ای که دارد گنجایش تعالی بیشتر و همگام شدن با دانشگاه‌های مطرح دولتی کشور را دارد.

عابدی یاد‌آور شد: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس تا به امروز، دستاوردهای بسیاری داشته و متولد انقلاب است که در برخی از رشته‌‌ها برابر با دانشگاه‌‌های مادر دولتی یا حتی بالاتر از آنها قرار گرفته تا جایی که در بعضی از رشته‌‌ها تبدیل به برند شده است و چشم انداز روشنی برای آینده این دانشگاه بزرگ کشور پیش‌بینی می‌‌شود و هر روز به تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه افزوده می‌‌شود. در حال حاضر، بسیاری از مسئولان در پست‌‌های مهم مملکتی از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند که این امر نشان دهنده عملکرد صحیح دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش نسلی انقلابی برای خدمت به ایران اسلامی است.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران (اولین) و جهان (پنجمین) است که در اردیبهشت ۱۳۶۱ تأسیس شد و امروزه در بسیاری از شهرهای ایران دارای مراکزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990740

وب گردی

وب گردی