کدام بیماری‌ها جان مردان ایرانی را می‌گیرد؟

دبیر علمی سومین کنگره سلامت مردان با اشاره به ۳ عامل خطری که بیشتر بلای جان مردان ایرانی است، گفت: همه این عوامل خطر از طریق راهکارهای آموزشی و توجه به آن بسیار قابل پیشگیری بوده و می توان تا حدود زیادی این عوامل خطر را تحت کنترل قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد سلیمانی، دبیر علمی سومین کنگره سلامت مردان گفت: از‌ ۱۲ سال پیش موضوع سلامت مردان توسط انجمن اورولوژی مورد توجه قرار گرفت و روزی به مناسبت سلامت مردان نامگذاری و پس از آن تبدیل به هفته سلامت مردان شد.
وی با اشاره به اینکه هر سال چند مورد از موضوع سلامت مردان در کنگره مورد توجه و بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، افزود: موضوع سلامت مردان مبحثی بسیار فراگیر است و بیش از ۱۰۰ مورد از جمله حوادث، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان ها و... را شامل می‌شود.
دبیر علمی سومین کنگره سلامت مردان ادامه داد: کنگره امسال به صورت ویژه به موضوع سرطان‌های مردان و ناباروری و ناتوانی‌های جنسی توجه کرده است. همچنین وجه تمایز کنگره امسال با سایر کنگره‌ها این بوده که جنبه‌های علمی تخصصی و فوق تخصصی را چندان وارد نشده ایم و هدف از کنگره موضوعات سلامت محور، پیشگیرانه و جامعه‌نگر است و در نهایت بتوانیم یک استراتژی پیشگیری و درمان در حوزه بیماری‌های مردان ارائه دهیم. وی در مورد سرطان‌های شایع در مردان گفت: سرطان‌های دستگاه گوارش و سیستم ادراری بسیاری از مردان را گرفتار می‌کند و سرطان ریه و کبد نیز در کمین مردان قرار دارد که بر همین اساس این موضوع در کنگره امسال سلامت مردان مورد توجه قرار گرفته است.


وی تومورها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را سه عامل مهمی برشمرد که جان مردان ایرانی را به خطر می‌اندازد و باعث مرگ آنها می‌شود، گفت: همه این عوامل خطر از طریق راهکارهای آموزشی و توجه به آن قابل پیشگیری بوده و می‌توان تا حدود زیادی این عوامل خطر را تحت کنترل قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990743

وب گردی

وب گردی