تحصیل بیش از 27 درصد دانشجویان استان اردبیل در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از تحصیل 4/27 درصد دانشجویان استان و فعالیت 2/37 درصد هیأت علمی استان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: برخی دانشگاه های غیردولتی بدون داشتن هیأت علمی و امکانات آموزشی و پژوهشی لازم به راحتی جذب رشته می کنند ولی دانشگاه آزاد اسلامی با این همه پتانسیل علمی، آزمایشگاهی و کارگاهی با محدودیت زیادی در این زمینه روبروست.

وی به فعالیت های ارزش افزایی در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: همه فعالیت هایی که در این زمینه صورت می گیرد در جهت کارآمد شدن دانشگاه و توسعه منطقه ای و اهداف ملی و انقلابی انجام می شود.

رسولی انجام مطالعات طرح هتل اسکول، طراحی سلامتکده، مرکز سنجش سلامت، طرح هیدروتراپی و هالوتراپی، استعدادیابی ورزشی، راه اندازی نمایشگاه دائمی، تالار فرهنگی و خدماتی و ایجاد پارکینگ دانشجویی را از جمله طرح های ارزشیابی در واحد اردبیل عنوان کرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های مالی صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تاکنون در پرداخت حقوق کارکنان و هیأت علمی تأخیری نداشته و 27 ام هر ماه به حساب آنها واریز شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مدیریت هزینه و صرفه جویی در مصرف منابع و به روز بودن تهیه تراز مالی و گزارش عملکرد بودجه و پایش سند راهبردی را از جمله طرح های ارزش افزایی و بهبود مستمر این دانشگاه معرفی کرد.

وی اختصاص مرکز سرعین به عنوان دانشکده گردشگری، مبادله رشته های تحصیلی در استان، تکمیل و راه اندازی سامانه HES وزارت علوم، کاهش 50 درصدی همکاران حق التدریس و مدعو، پیگیری طرح هر دانش آموخته یک تخصص یا مهارت را از طرح های تحولی حوزه آموزش معرفی کرد.

رسولی افزود: اختصاص مجتمع شاهد به عنوان سرای نوآوری و ایجاد اکوسیستم فناوری و کارآفرینی، راه اندازی خط تولید گیاهان دارویی واحد فناور سلامت اندیشان سبلانو تجاری سازی 10 محصول، ایجاد سامانه نشر مجلات و همایش ها، پیاده سازی سامانه تشویق مقالات، خودگردان ساختن آزمایشگاه ها و راه اندازی تولید محتوای آموزشی آنلاین از نمونه طرح های ارزش افزایی تحولی در حوزه پژوهش است.

وی ادامه داد: از طرح های ارزش افزایی تحولی در امور فرهنگی و دانشجویی می توان به اخذ مجوز و راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی، فعال سازی کرسی های نظریه پردازی، فعالیت مستمر در راستای وحدت حوزه و دانشگاه، توسعه و تعمیق برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه با مشارکت نهادها و سازمان هاو انعقاد 5 تفاهم نامه فرهنگی و مذهبی با دیگر نهادها و ارگان ها اشاره کرد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی و رباتیک، قرارداد برون سپاری هنرجویان آموزش و پرورش، بهره برداری از 3 محصول دانش محور را از جمله برنامه های حوزه سما در جهت ارزش افزایی مطرح کرد.

رسولی همچنین از کاهش اتکا به شهریه دانشجویی به میزان 40 درصد در طول سال و ایجاد هلدینگ دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خبر داد.

کد خبر: 990777

وب گردی

وب گردی