نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد ارتباط صنعت و دانشگاه را تسریع می کند

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد می تواند ارتباط میان دانشگاه و صنعت را تسریع کند؛ یعنی زمینه ارتباط میان ارائه کننده محصول و خواهان محصول فراهم می شود.

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه دستاوردها و فناوری دانشگاه آزاد، با اشاره به تاثیر این نمایشگاه بر گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار داشت: قطعا این نمایشگاه تاثیر مستقیم و بسزایی در ارتباط دانشگاه و صنعت دارد؛ دانشگاه و صنعت در این نمایشگاه یک‌دیگر را پیدا می کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه، دانشگاه آزاد آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود را به نمایش می گذارد؛ از طرفی دیگر صنعت نیاز مسلم به استفاده از این دستاوردها را دارد و لذا این نمایشگاه فرصتی را به وجود آورده که دانشگاه و صنعت بتوانند همکاری‌هایشان را گسترش دهند.

رنجبر ادامه داد: در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اتفاقات بهتری رخ داده است؛ سال گذشته واحد‌های دانشگاه آزاد در فضایی 500 متری حدود 160 محصول را ارائه کردند؛ اما امسال در فضایی 1700 متری حدود 1000 محصول خود را ارائه کردند که حتی بسیاری از آن ها تجاری شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه ها می تواند ارتباط میان دانشگاه و صنعت را تسریع کند؛ یعنی زمینه ارتباط میان ارائه کننده محصول و خواهان محصول فراهم می‌شود.

وی با اشاره به طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی، این نوید را می دهم روند پایان نامه ها و رساله ها به گونه دیگری خواهد شد؛ یعنی پایان نامه ها و رساله های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نیاز های جامعه تعریف خواهد شد و قطع به یقین محصولات نمایشگاه سال آینده خواهان بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 990795

وب گردی

وب گردی