عضو جنبش فتح: ایران صادق‌ترین کشور در مقابله با استکبار جهانی است

عضو کمیته مرکزی فتح ضمن اعلام اینکه پس از تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان برای منحل کردن مجلس قانونگذاری فلسطین باید از توافق اسلو خارج شد، افزود ایران صادق‌ترین کشور برای مبارزه با استکبار جهانی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شنبه هفته جاری (یکم دی ماه) انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین (پارلمان) را اعلام کرد و افزود انتخابات قانونگذاری طی شش ماه برگزار خواهد شد؛ گروه‌های مختلف فلسطینی این اقدام را مردود دانستند و اعلام کردند تصمیم مذکور ارزش قانونی ندارد.

حماس در انتخابات 2006 بیشترین کرسی‌های مجلس شورای قانونگذاری را به دست آورد اما از سال 2007 و در پی کنترل حماس بر نوار غزه، تشکیل جلسات مجلس شورای قانونگذاری به حالت تعطیل درآمد.

«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح نیز در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» از انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین ابراز تعجب کرد و گفت: زمان آن رسیده که از توافق اسلو خارج شویم و انحلال مجلس قانونگذاری فرصتی برای این موضوع است.

وی افزود: فتح توفق تمام هماهنگی‌های امنیتی را به اطلاع اسرائیلی‌ها رسانده، ما کسانی هستیم که توافق اسلو را امضا کردیم و اکنون خواهان خروج آن هستیم.

زکی گفت ایران تنها برای یک گروه فلسطینی نیست بلکه برای تمام فلسطینی‌هاست. او تأکید کرد: ایران صادق‌ترین کشور در مقابله با استکبار جهانی و نیز پشتیبان فلسطین است.

«خالد البطش» عضو ارشد جهاد اسلامی هم در همین راستا طی گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین منجر به بین‌المللی شدن اختلافات میان فتح و حماس خواهد شد.

البطش که اکنون در دمشق حضور دارد، در ادامه گفت: در صورتی که انحلال شورای قانونگذاری منجر به افزایش اختلافات شود ما با آن مخالف هستیم. باید نشستی فوق‌العاده میان «ابومازن» (محمود عباس) و رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار شود.

وی تأکید کرد: آنچه به «معامله قرن» (طرح آمریکا برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی) مشهور شده فقط مختص به فلسطین نیست بلکه در راستای تقسیم امت اسلام کار می‌کند. هر کشور عربی و اسلامی که از مسأله ما (فلسطین) و مقاومت کار می‌کند روابطمان را با آن کشور گسترش خواهیم داد؛ پس طبیعی است که دمشق، بیروت، تهران یا قاهره در چارچوب حمایت از مسأله اساسی (فلسطین) باشند.

البطش ادامه داد دیدارهایش در دمشق در چارچوب حمایت از مواقبت‌های پزشکی و بهداشتی از مجروهان راهپیمایی‌های بازگشت بوده و در این زمینه نتایج مثبتی به دست آمده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990808

وب گردی

وب گردی