کلانتری: جرئت و جسارت باید به دانشگاه‌ها برگردد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: جرئت و جسارت باید به دانشگاه ها برگردد تا مشکلات گذشته را حل و نسبت به آینده برنامه‌ریزی کنند. باید در سیاست های خود تجدید‌نظر اساسی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مدیران دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون پژوهشی وزارت علوم در در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

دکتر عیسی کلانتری در این مراسم گفت: امروز انواع مشکلات محیط گریبان‌گیر مردم شده است. در محیط انسانی بزرگ‌ترین مشکلات را داریم.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 400 هزار بشکه نفت تولید و تمام انبارها پر و جاری شده است. یک و نیم میلیون برای تولید بنزین مصرف می شود و بقیه باقی می ماند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: قوی‌ترین دانشگاه‌های ما در رشته‌های فنی و مهندسی بوده اند؛ اما زندگی مردم در خطر است. در تیرماه که دما افزایش یافت و به بیش از 36 درجه رسید، ما باید 6 روز کشور را به علت کاهش ازت تعطیل می کردیم.

وی افزود: کشورهایی مانند امارات شدت مصرف انرژی کمتری دارند، بزرگ‌ترین هدر دهنده انرژی در کشور هستیم. همکاری با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه احیای دریاچه ارومیه بسیار مطلوب بوده است. امیدواریم طی 6، 7 سال دیگر به تراز اکولوژیک خود برسد.

کلانتری اظهار داشت: در بررسی مسئله گرد و غبار شیراز دانشگاه شیراز طی قراردادی مسئول علمی این موضوع و احیای دریاچه بختگان شد. سازمان ملل می گوید اگر کمتر از 1700 متر مکعب آب وجود داشته باشد، خطرناک است. امسال 70 درصد زیر 700 متر مکعب زندگی می کنند.

وی بیان کرد: ما مشکل آب داریم، مجلس تصویب می کند 95 درصد کالاها باید از داخل تولید شود که نیازمند 36 میلیون متر آب بیشتر است.

کلانتری بیان کرد: یک هیدرولوژیست از دانشگاه مشهد نسبت به موضوعات محیط زیستی اعتراض کرد. دانشگاه های دیگر باید نسبت به این موضوع بیشتر ورود کنند.

وی اظهار داشت: جرئت و جسارت باید به دانشگاه ها برگردد تا مشکلات گذشته را حل و نسبت به آینده برنامه ریزی کنند و باید در سیاست های خود تجدید نظر اساسی داشته باشیم.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: از دانشگاه صنعتی اصفهان تشکر می کنم؛ زیرا بر اساس تفکرات قدیمی قرار بود میلیاردها تومان برای احیای تالاب انزلی خرج شود اما دانشجویان این دانشگاه با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر این اقدام را انجام دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990833

وب گردی

وب گردی