وزیر علوم: بودجه سال آینده وزارت علوم مانند سال گذشته ناچیز است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه‌های پژوهشی وزارت علوم زیاد نیست؛ ولی این حوزه آمادگی دارد کارهای تحقیقاتی را با تمام سازمان‌ها انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر منصور غلامی در حاشیه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران در زمینه جلسه اخیر با معاون اول ریاست جمهوری، گفت: در دانشگاه‌های بزرگ خوشه‌های علمی در بخش‌های تخصصی ایجاد شده است که در آنجا مباحث مختلف را تحلیل کرده و به دولت، معاون اول و نهادهای مردمی منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: این خوشه های علمی بخشی از حوزه اقتصاد و رسانه هستند که با معاون اول جلسه داشتند. دکتر جهانگیری استقبال خوبی از آنها داشت، امیدوارم این حرکت با قوت ادامه پیدا کند.

وزیر علوم گفت: دیروز سه بخش مورد بررسی قرار گرفته است. موضوعات و چالش های این حوزه از دغدغه های ما به شمار می رود. یک بخشی از برنامه ریزی ارتباط صنعت و دانشگاه مربوط به این خوشه هاست و در واقع پروژه های تحقیقاتی بزرگ ایران، دانشگاه ها را تحت عمل قرار داده اند.

وی در زمینه بودجه این پروژه ها گفت: پروژه ها و اعداد و ارقام آنها مورد توجه بوده است، برای مثال تالاب انزلی برای پاکسازی آن بدون تخریب، رقمی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

غلامی در زمینه کل بودجه پژوهشی وزارت علوم گفت: بودجه‌های پژوهشی وزارت علوم زیاد نیست؛ ولی این حوزه آمادگی دارد کارهای تحقیقاتی را با تمام سازمان‌ها انجام دهد.

وی در زمینه بودجه کلی وزارت علوم گفت: بودجه سال آینده وزارت علوم مانند سال گذشته ضعیف است و کفایت ندارد؛ اما وزارت علوم با وجود مشکلات کل بودجه کشور اعتراضی نمی کند.

وزیر علوم در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور گفت: ما باید قدردان استادان دانشگاه ها باشیم و باید حتماً این اقدام گسترش پیدا کند، ارزیابی ما در صنعت این است که محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد، برای ایجاد فناوری جدید و همچنین رویکردهای سنتی، بسیاری از استادان فقط به تربیت آموزشی فکر می کنند و سراغ صنعت نمی روند.

وی در زمینه موسسات اعزام به خارج گفت: ما نیازی نداریم که دانشجوهای ما در کشورهای خارجی که سطح علمی پایین تری دارند اعزام شوند و برای پرداخت ارز مقرر شد دانشجویانی که در مراکز مورد تایید وزارت علوم تحصیل کنند بپذیریم که باز گردند و در کشور خودمان ادامه تحصیل دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990848

وب گردی

وب گردی