پیشقدم: جای خالی مدیران صنعت در نمایشگاه دستاوردهای  پژوهش و فناوری احساس می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: عدم حضور و استقبال مدیران صنعتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و  مسئولین دولتی در نمایشگاه پژوهش و فناوری، نکته قابل توجهی است که باید برای رفع آن در سال آینده تلاش کرد.

محمد کاظم پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار در گفت و گو با خبرنگار واحد دانشگاه ایسکانیوز گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته نقاط قوت بسیاری دارد که با اهمیت ترین آن حرکت دانشجویان و پژوهشگران به سمت نوآوری و پژوهش در زمینه انفورماتیک است که نشان دهنده تشخیص صحیح جهت پیشرفت توسط دانشجویان دانشگاه اسلامی در واحدهای مختلف است.

پیشقدم با تاکید بر اهمیت همگرایی صنعت و دانشگاه، گفت: در نمایشگاه امسال مشاهده می‌شود دانشجویان در زمینه خلق و استفاده از استارت‌آپ نرم‌افزاری بسیار فعال هستند، رشد در این زمینه قابلیت رقابت با صنایع خارجی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. امید می‌رود که دانشگاه بتواند ارتباط خود را با صنعت بهبود بخشد تا نوآوری دانشجویان در آینده در صنعت کارایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، نوآوری ارزشمند را در راستای تجاری سازی دانست و گفت: دانشجویان باید دقت کنند نوآوری، اختراعات و پژوهش زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که ضمن کارایی، توانایی تبدیل شدن به تجاری سازی و درآمد‌زایی را داشته باشد.

وی پیرامون اشتغال‌آفرینی دانشگاهی، افزود: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته تخصصی تر شده است؛ اما عدم حضور و استقبال مدیران صنعتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین دولتی نکته قابل توجهی است که باید برای رفع آن در سال آینده تلاش کرد؛ چراکه اگر صنعتگران با دستاوردهای دانشجویان آشنا شوند در آینده فارغ التحصیلان می توانند وارد بازار کار شوند.

این مسئول دانشگاهی در ادامه افزود: تقویت روابط صنعت و دانشگاه از دو جهت برای پیشرفت و ارتقای سطح علمی کشور مناسب است، از یک سو زمینه ایجاد اشتغال فراهم می گردد و از سوی دیگر به پویایی، خوش فکری و به روز بودن صنعت کمک قابل توجهی می شود.

پیشقدم در پایان افزود: در واقع ما شاهد این هستیم که نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران دانشجو از سوی اهالی صنعت که در اصل باید سرمایه گذار این طرح ها در آینده باشند، مورد بی مهری واقع گردیده و استقبال چندانی از ایده های دانشجویان توسط آنان صورت نمی پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990858

وب گردی

وب گردی