حمایت از کالای ایران ساخت جان‌مایه اقتدار و توانمندی کشور است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جان‌مایه اقتدار و توانمندی کشور حمایت از توانمندی‌های تولیدکننده داخلی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایران ساخت را به مثابه جان‌مایه اقتدار کشور دانست و افزود: لازمه قوام بخشی و اقتدار هرچه بیش‌تر کشور، حمایت از تولید داخلی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که فرهنگ‌سازی رکن اساسی حمایت از کالای داخلی و ایرانی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: توجه همه کسانی که در صحنه اصلاح و تکمیل فرهنگ نقش دارند می تواند برای تحقق این موضوع مهم و مؤثر باشد. فکر می‌کنم جشنواره فرهنگی و هنری ایران ساخت هم یک فرصت و ظرفیتی را فراهم می‌کند تا این ضرورت ترویج و فرهنگسازی شود.

وی افزود: انشالله درک و شناخت مردم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی موجب رونق هرچه بیش‌تر کالای ایرانی می‌شود. خوشبختانه توجه مردم به خوبی به کالای ایرانی جلب شده است و می‌بینم که دقت لازم را دارند.

یک کالای ایرانی یعنی اشتغال ایرانی

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این‌که همه باید هم‌افزایی و تعامل لازم را برای رونق‌بخشی به تولید در رأس کارها قرار دهند افزود: هم به‌عنوان یک سرباز، صمیمانه از هموطنان خواهش می‌کنم به موضوع مهم حمایت از کالای ایرانی توجه داشته باشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: یک کالای ایرانی یعنی اشتغال کارگر ایرانی، یعنی توانمندی مهندس ایرانی یعنی توسعه طراحی، یعنی رونق صادرات. بنابراین از مردم می‌خواهم که ایرانی را حتماحمایت کنند. همین کاری که مردم با خرید و توجه کالای ایرانی انجام می‌دهند می‌تواند به یک پیشرفت منجر شود.

وی افزود: از سویی تولیدکنندگان باید با عزم جدی و هم‌افزایی به کیفیت بالای تولید ایرانی توجه کنند؛ مردم عزیز نیز باید سعه صدر داشته باشیم تحمل کنیم چراکه در بحث کیفیت کاستی‌هایی وجود دارد ولی ما در مسیر خوبی قرار داریم و با حمایت کافی، قطعاً کیفیت هم بهتر خواهد شد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990873

وب گردی

وب گردی