دلایل افزایش تعداد جرم‌اولی‌ها/ انهدام  ۱۹ باندسرقت و  دستگیری  572 سارق و مالخر درتهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۵۷۲ سارق و مالخر در پایتخت با اجرای بیستمین مرحله طرح رعد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی در اجرای بیستمین مرحله از طرح رعد که صبح امروز در محل پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد گفت: امروز بیستمین مرحله از طرح رعد در تهران به مرحله اجرا درآمد که در جریان آن ۲۶۱ حکم قضایی اخذ و ۲۶۱ محل احتمالی پاتوق و حضور سارقان و مالخران بازرسی شد.

وی با بیان اینکه در مجموع در اجرای این مرحله از طرح رعد ۵۷۲ سارق و مالخر دستگیر شدند، گفت: از این تعداد ۲۳۸ نفر سابقه‌دار بوده و از دوبار تا ۳۰ بار سابقه دستگیری داشته‌اند، اما ۳۲۴ نفر برای اولین بار دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۸۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه در اجرای این طرح کشف شد گفت: همچنین ۷۶۰۰ فقره سرقت که این افراد اقدام به ارتکاب آن کرده بودند کشف و ۱۹ باند سرقت نیز در بیستمین مرحله از طرح رعد منهدم شد.

رحیمی با اشاره به شناسایی ۸۴ درصد از اموال مالباختگان، گفت: این اموال به مالباختگان تحویل داده شده و بخشی دیگر از آن نیز تحویل داده خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارزش اموال مسروقه مکشوفه را ۷۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این مرحله همچنین هشت قبضه سلاح جنگی، ۶۹ قبضه سلاح سرد و ۶۷ هزار قلم کالای قاچاق به ارزش ۳۳ میلیارد ریال کشف شد.

به گفته رحیمی، طرح‌های رعد که از سال قبل آغاز شده همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت، خوشبختانه با اقدامات همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری، شاهد ایجاد امنیت با ثبات و پایدار در سطح شهر هستیم و جرائم خشن و سازمان یافته نیز به شکل محسوسی در پایتخت کاهش یافته است همچنین با اقداماتی که پلیس به مرحله اجرا درآورده سازمان جرم در میان مجرمان به هم ریخته و فضا برای مجرمان و ناامن شده است.

رحیمی درباره دلایل افزایش تعداد جرم‌اولی‌ها نیز گفت: بخشی از این مسئله به دلایل فرهنگ فردی بازمی‌گردد اینکه برخی از افراد می‌توانند کار دیگری بکنند اما دست به سرقت و اقدامات مجرمانه می‌زنند، بخشی دیگر از آن نیز به مسائل اقتصادی و مشکلات اشتغال و نظایر آن مربوط می شود، البته گرانی‌های اخیر نیز که با توطئه دشمن به مردم تحمیل شد در این شرایط بی تاثیر نیست.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر همانطور که بارها گفته پلیس آمادگی دارد که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت تمامی این افراد را از سطح شهر تهران جمع‌آوری کند، اما یکی از مشکلات ما محل نگهداری و بازپروری این افراد بود.

رحیمی اضافه کرد: روز گذشته پیش از جلسه سردار مومنی با ریاست سازمان زندان‌ها، با ایشان دیداری داشتیم و در آن گزارش‌هایی درخصوص تبدیل وضعیت بازداشتگاه کهریزک که سال‌ها بلااستفاده بوده به ایشان ارائه کرد، در حال تبدیل این بازداشتگاه به مرکزی هستیم که اقداماتی همچون سم زدایی و بازگرداندن افراد به جامعه در آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990874

وب گردی

وب گردی