منظری توکلی: تعالی در مسیر انقلاب اسلامی جز با تبعیت از ارزش‎های مقدس مسیر نیست

معاون دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه واحد زاهدان ولایت‏مداری و تبعیت از ارزش‎های متعالی انقلاب اسلامی را تنها عامل موفقیت و پیشرفت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از زاهدان، دکتر علیرضا منظری‎توکلی ضمن اشاره به پیشرفت‎ها و موفقیت‎های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در تمامی عرصه‎ها به ویژه حوزه فرهنگی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک ارگان ارزشی و انقلابی است و باید تمام همت خود را برای نقش‌آفرینی اثربخش در عرصه‌های مختلف کشور بگمارد.

رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عامل اصلی برای توسعه و تعالی جامعه و خدمت به مردم تبیین ارزش‎های دینی و اسلامی و برنامه‎ریزی کارآمد در عرصه فرهنگی است، برای دستیابی به پیشرفت باید در مسیر اخلاق مداری حرکت کرد.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه اگر توانستیم مدارس و دانشگاه را ارزشی و متعهد بسازیم آنگاه می توانیم بر جامعه تاثیرگذار باشیم، عنوان کرد: لازمه توسعه پایدار علم و فرهنگ در کنار یکدیگر است.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر سلطانعلی میر ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، به افزایش ارتباط سازمان مرکزی با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباطات فکری، علمی، فرهنگی و ... از سوی سازمان با واحدهای دانشگاهی افق روشنی پیش‎روی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: هم‎اکنون زمان آن رسیده است که توانمندی‎های دینی و انقلابی استادان، کارکنان و دانشجویان این مجموعه عظیم آموزشی به منصه ظهور برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: رسالت مهم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای اثربخش انقلاب اسلامی ایجاد بستر مناسب در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی است تا بدینوسیله شاهد بالندگی نسل‌های آینده‎ساز باشیم.

در این جلسه حجه الاسلام و المسلمین ایمانی‎خواه با اشاره به عهدنامه امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر، گفت: در ابتدای خطبه، امام علی (ع) مسیر مالک را برای ادامه مشخص می‎کنند و می‎فرمایند، ای مالک بدان شما عازم سرزمینی هستید که پیش از شما والیانی در این سرزمین بودند و مسئولیت انجام کارها و رسیدگی به مسائل را بر عهده داشتند و حکومت می‎کردند، این حکام و والیان یا حاکم جور بودند یا حاکم باانصاف و عادل، مردم عملکرد را بررسی و ارزیابی می‎کنند و باید عملکرد شما با حاکمان گذشته متفاوت بوده و مورد تأیید مردم قرار گیرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر که دانشگاه آزاد اسلامی تغییر مسیر داده است و نگرش و رویکرد مدیریت کلان آن در مسیر اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است، ما چگونه عمل می‎کنیم؟ چه گام‌هایی در پیمودن این مسیر برداشته‎ایم؟ در پایه‎گذاری تمدن نوین اسلامی چه اقداماتی انجام شده‎است؟

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه یکی از بال‎های پرواز در افق تمدن نوین اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است، تأکید کرد: آنچه از بررسی‎ها منتج شده است، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بعد از تغییر رویکرد، حرکت رو به جلو بوده و امیدواریم با توجه به اینکه مسیر درست شناسایی و انتخاب شده است، بتوانیم با سرعت و موفقیت طی طریق کنیم و این کار عملیاتی نمی‎شود مگر با تقوای الهی، تقوای الهی نظارت خداوند بر بندگان است، وجدان خود بزرگترین بازرس بر اجرای وظایف است.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر علی پایان به عنوان معاون آموزشی واحد زاهدان معارفه و از زحمات دکتر کامبیز نرماشیری معاون سابق این واحد دانشگاهی که در انتخابات سازمان نظام مهندسی استان سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس انتخاب شد، قدردانی به عمل آمد و دکتر علیرضا حسن‎آبادی به عنوان مدیر پژوهشی واحد زاهدان منصوب شد.

گفتنی است پس از جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، مراکز تحقیقاتی این واحد دانشگاهی با حضور معاون دانشگاه آزاد اسلامی و هیات رئیسه واحد زاهدان افتتاح شد.

کد خبر: 990879

وب گردی

وب گردی