ایران و روسیه باید با نگاهی بلندمدت حوزه‌های همکاری را توسعه دهند

ژنرال اسپینوف رییس کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با رییس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ژنرال ‏اسیپنوف معاون رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه همراه با سفیر این کشور و هیات همراه، در جریان سفر به کشورمان با سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار معاون رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گزارشی از روند تشکیل کمیسیون مشترک نظامی دو کشور و محورهای توافق طرفین ارائه کرد.

ژنرال اسپینوف در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و روسیه ، زمینه‌های فراوان موجود برای همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

سرلشکر باقری هم در این دیدار با اشاره به شرایط بسیار حساس کنونی منطقه و جهان و ضرورت ایجاد پیوند های همگرایی بین نیروهای مسلح ایران و روسیه علیه تروریسم ،گفت: موفقیت نیروهای مسلح دو کشور در فرایند مقابله با تروریسم در سوریه و شکست تروریست های تکفیری و حامیان آنها در منطقه، بیانگر عزم و ظرفیت‌های ایران و روسیه برای مقابله با تهدیدات موجود است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ظرفیت های ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران و روسیه ایجاب می‌کند نیروهای مسلح دو کشوربا نگاهی بلندمدت، حوزه‌های همکاری فیمابین را تدوین و توسعه دهند و در چارچوب توافقات کمیسیون مشترک نظامی، آنها را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990887

وب گردی

وب گردی