ردپای هوش مصنوعی در تبلیغات

دانشمندان اعلام کردند، با توجه به پیشرفت های هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشین تا سال 2021 هوش مصنوعی پیشرفت‌های شگرفی در تبلیغات خواهد داشت و کمک های شایانی به این بخش خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حدود 10 سال پیش وجود مفهومی چون کامپیوترهای خود برنامه نویس (self-programming) بیشتر نزدیک به تخیل بود؛ اما امروزه ما با برنامه های دستیار شخصی مانند «سیری» در موبایل ها احساس راحت تری می کنیم.

تنها برنامه های موبایل ها نیستند که هوشمند شده اند بلکه تبلیغات، ما را تشویق به تعامل و نصب این برنامه ها می کنند و به لطف پیشرفت در یادگیری ماشین (ML)، تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی(AI) درصنعت تبلیغات موبایل اکنون در حال تغییر قابل ملاحظه ای است.

در ادامه به برخی از ردپاهای هوش مصنوعی در زمینه تبلیغات می پردازیم.

هوش مصنوعی می تواند تقلب در تبلیغات همراه را کاهش می دهد

در سال 2018، میزان تقلب تبلیغات تلفن همراه نسبت به سال قبل دو برابر شده است. هکرها برای دسترسی به بودجه های تبلیغاتی بازاریابی در حال گسترش، یک کلاهبرداری جدید را ایجاد کرده اند. با توجه به تنظیمات داده ها، تهدیدات تبلیغاتی تلفن همراه موارد زیر می توانند باشند:

حساب های جعلی SDK : 73 درصد از کلاهبرداری‌های تبلیغاتی را در بر می گیرند. در این روش کدهای مخرب در یک برنامه تزریق می شود که با شبیه سازی کلیک آگهی، نصب یک برنامه یا مواردی از این قبیل، سیگنال های معیوب را به برنامه قربانی می فرستند. چنین حملاتی می تواند هزینه قابل توجهی را در بودجه تبلیغ کننده ایجاد کند و آنها را مجبور به پرداخت هزینه هایی کند که هرگز در واقع به وقوع نپیوسته است.

تزریق کلیک: این روش 27٪ از حملات را به خود اختصاص داده است. مجرمان سایبری قبل از نصب کامل برنامه آن را کلیک کرده و اعتباری در مورد نصب برنامه دریافت می کنند که باز هم این مورد می تواند باعث از بین بردن بودجه شود.

نصب شدن برنامه های تقلبی و کلیک روی هرزنامه ها هرکدام به ترتیب 20 و 16 درصد از فعالیت های جعلی را تشکیل می دهند.

برنامه های تجارت الکترونیک در سال جاری در معرض خطر تقلب قرار گرفته اند تا جایی که تقریبا نزدیک دو پنجم از همه برنامه های نصب شده جعلی یا هرزنامه هستند.

هوش مصنوعی باعث تاثیر گذاری، بهره‌وری و بازده سرمایه گذاری بیشتر در تبلیغات می گردد

یکی از بزرگ‌ترین نقاط در انقلاب هوش مصنوعی در صنایع مختلف وعده خودکارسازی و حذف فرایندهای کسب و کار کم ارزش است که تبلیغات موبایل نیز از این امر مستثنی نیستند. پژوهشگران می گویند که تا سال 2021، الگوریتم های یادگیری ماشین باعث افزایش بهره وری در شبکه های دائمی در زمان واقعی می شود.

هوش مصنوعی امکان تقسیم بندی پیشرفته مشتری و هدف قرار دادن آگهی را فراهم می کند

الگوریتم ها برای شناسایی الگوها مناسب تر از فعالیت بصری انسان هستند و می توانند به طور موثر گروه بندی و خوشه بندی داده ها را برای ایجاد پروفایل های کاربران ( بر اساس تعاملات گذشته، داده های جمعیتی و رفتارهای آنلاین) جهت استفاده مشتری های شخصی انجام دهند.

بهترین جنبه هوش مصنوعی در تبلیغات کاهش هزینه های زیاد شرکت هاست و با راه حل های جدیدی که وارد بازار خواهد شد این مسئله جالب است که چگونه چهره تبلیغات تلفن همراه در سال 2019 و بعد از آن تغییر می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990903

وب گردی

وب گردی