دولت آمریکا راهبردی در قبال ایران ندارد

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از اینکه دولت آمریکا راهبردی در قبال ایران ندارد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از اینکه دولت راهبردی در قبال ایران ندارد انتقاد و تصریح کرد تحریم‌های آمریکا به ایجاد تغییرهای مطلوب دولت این کشور منجر نخواهد شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، نماینده روسیه که در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد با بیان اینکه آمریکا و روسیه عملاً رابطه‌ای با یکدیگر ندارند گفت: «این نه تنها برای هر دو کشور بلکه برای دنیا بد است.»

نبنزیا درباره ایران گفت اگر تحریم‌ها نمی‌توانند تغییرهای مطلوب دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را در رفتار ایران ایجاد کنند، او از اینکه دولت آمریکا راهبردی ندارد نگران است.

او گفت: «من نگران این هستم که آیا کسی قصد دارد وارد جنگ با ایران شود و این وضعیت پیچیده و سوالی است که با آن مواجه هستیم: چه راهبردی در قبال ایران وجود دارد؟»

دیپلمات روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه استقبال کرد، اما درباره اینکه این وعده به واقعیت بپیوندد، تردید ابراز کرد.

نبنزیا گفت اگر آمریکا از سوریه خارج شود و هنگامی که این اتفاق بیفتد، نیروهای کُرد هم‌پیمان آمریکا بایستی وارد جامعه سوریه شوند و حقوق و منافع آنها بایستی درنظر گرفته شوند.

دیپلمات روس همچنین تصریح کرد بزرگترین تهدید در دنیای امروز بر خلاف آنها در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا ادعا شده روسیه، چین، کره شمالی و ایران نیست، بلکه تروریسم است و بیش از هر چیز به «ائتلافی حقیقی برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی نیاز است.»

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 990931

وب گردی

وب گردی