روابط اسرائیل و اعراب تقویت می شود

مشاور یهودی پادشاه بحرین پیش‌بینی کرد که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه در تقویت روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی نقش داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مارک اشنایر»، خاخام یهودی آمریکایی که اخیرا به عنوان مشاور پادشاه بحرین تعیین شده است، گفت: خروج آمریکا از سوریه احتمالا موجب نزدیکی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌شود. این کشورها با تهدیداتی از جمله کند بودن رشد اقتصادی به خاطر کاهش تقاضا برای نفت و اقدامات ایران و هم‌پیمانانش مواجه هستند.

وی گفت: «خالد بن سلمان»، سفیر عربستان در آمریکا اخیرا به من گفت که دلیل نزدیکی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اسرائیل، دشمنی کنونی کشورش با ایران است. با این حال دلیل اول این نزدیکی روابط، اقتصاد است چراکه اصلاح اقتصاد عربستان بدون اسرائیل ممکن نیست.

به گزارش سومریه نیوز، اشنایر گفت: با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اوضاع احتمالا تغییر می‌کند. این تحول باعث می‌شود ایران در صدر لیست تهدیدها قرار گرفته و به قدرت شماره یک تبدیل شود که باعث می‌شود کشورهای عربی به دنبال تقویت روابط با اسرائیل باشند.

وی پیش‌بینی کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه ژانویه به بحرین سفر کند. اشنایر گفت که بحرین به زودی روابط رسمی با اسرائیل برقرار می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر: 990935

وب گردی

وب گردی