ساخت دستگاهی که زمان مصرف دارو را یادآوری می کند

مسئول امور پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با 10 محصول جدید در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرده است.

مصطفی صالحی مسئول امور پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با 10 محصول جدید در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرد. همانطور که می دانید این واحد رتبه جامع مستقل را بین واحدهای دانشگاه آزاد دارد و به صورت مستقل در نمایشگاه شرکت می کنند، این موضوع بیانگر توانمندی بالای این دانشگاه در عرضه و ارائه محصولات فن‌آورانه است.

وی ادامه داد: از جمله محصولاتی که امسال در این نمایشگاه ارائه شده است می توان به ربات تعاملی خودمختار برای استفاده در درمان بیماری اوتیسم، دومینوی استاندارد، برش دهنده الکتریکی برای استفاده دانش آموزان دبستانی، گرمکن و خودشوی سرویس بهداشتی فرنگی، آتل حرارتی الکترونیک، تردمیل هیدروتراپی، دوچرخه الکتریکی، دارویار (دستگاه هشدار دهنده زمان مصرف دارو)، البسه خنک کننده و گرم کننده و آموزش واقعیت مجازی سه بعدی اشاره کرد.

مسئول امور پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد نجف آباد در خصوص حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در طول سال های اخیر سطح حمایت ها بسیار خوب شده و آرام آرام به سمت تبدیل علم به عمل حرکت می کنیم همچنین حرکت به سوی تبدیل شدن واحدهای دانشگاه آزاد به دانشگاه کار آفرین نیز با سرعت بیشتری در حال پیش‌روی است. ما هر چه جلوتر آمدیم شاهد رشد بیشتر در این راستا بوده ایم، محصولات به روز و تکنولوژیکی که در این نمایشگاه مشاهده می کنید، گواهی بر این موضوع است.

وی در زمینه چالش های حوزه پژوهشی اظهار داشت: متاسفانه هنوز در این مورد چالش های جدی وجود دارد. احساس می کنم هنوز دانشگاه‌ها و حتی سرمایه گذارها در اعتماد به دانشجویان عزیز دچار تردید هستند، در همین راستا برای گذر از این مرحله، باید ساز و کار جدی اندیشیده شود. البته یکی از دلایل این امر، واردات بی رویه از کشورهایی است که قیمت تمام شده کالا در آن ها کم است به همین منظور سرمایه گذار ها را به سمت واردات سوق داده است.

صالحی بیان کرد: ایجاد بستر مناسب توسط دانشگاه جهت ارتباط سرمایه گذاران و صنعتگران با دانشگاه، ایجاد زمینه مناسب جهت جذب دانشجویان خلاق در دوره های تحصیلات تکمیلی مانند دکترای پژوهش محور، ارتباط دانشگاه با صنایع دفاعی و نظامی جهت ارائه ایده های دانشجویان در این زمینه به صورت پروژه های کسر خدمت از جمله مطالبات ما در حوزه صنعت به شمار می رود، همچنین دانشگاه با استفاده از اعتبار علمی خود باید به عنوان حلقه اتصال بین تولید کنندگان محصول و صنایع به شمار رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990967

وب گردی

وب گردی