مقاوم سازی آسفالت با محصول ارائه شده پژوهشگران واحد کرمانشاه/  «قیر اصلاح شده با نانو گرافن اوکساید» قابلیت تجاری سازی دارد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از جدیدترین دستاورد این دانشگاه تحت عنوان قیر اصلاح شده با نانو گرافن اوکساید، در نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کرد.

میلاد رضایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، در نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محصول ارائه شده خود در این نمایشگاه اظهار داشت: محصولی که در این نمایشگاه ارائه کرده ایم، «قیر اصلاح شده با نانو گرافن اوکساید» است که ثبت اختراع نیز شده است.

وی افزود: قیری که در آسفالت و نقاطی که به عنوان عایق از آن استفاده می شود، در ظرف های رئولوژیکی قرار دارد که ما آن را با ماده ای به نام نانوگرافن اوکساید پوشش داده‌ایم.

رضایی ادامه داد: در آسفالت‌ها و نقاطی که ترابری و رفت و آمد زیاد است و همچنین دمای هوا بالاست، همواره شاهد شیار‌شدگی و حرکت آسفالت در اثر چسبندگی کم قیر و زود روان شدن آن هستیم. محصولی که ما تولید کرده ایم می توانیم ادعا کنیم که قابلیت تجاری سازی را دارد و کاملا مقرون به صرفه است؛ همچنین مقاومت روکش های آسفالت را به شرط زیر سازی درست، تا دو برابر افزایش می دهد.

وی درباره حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر ساخت این محصول گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر ساخت این محصول حمایت های زیادی را انجام داده است؛ همچنین بودجه اولیه تولید این محصول را به عنوان یک طرح پژوهشی تامین کرده اند.

عضو هیات علمی واحد کرمانشگاه اذعان داشت: محصولی که تولید کرده ایم، قابلیت تاسیس شرکت دانش بنیان را دارد و می تواند به تجاری سازی برسد. می توانیم به جای فروش قیر خام، به وسیله فناوری که خودمان ایجاد کرده‌ایم، این ماده را با قیمت بسیار عالی به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990973

وب گردی

وب گردی