چاپ انواع مدارهای الکترونیکی با بهره‌مندی از پرینترهای دو بعدی امکان‌پذیر شد

جمعی از محققان داخلی در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران، موفق به چاپ انواع مدارهای الکترونیکی بر روی انواع پارچه و فناوری های پوشیدنی شدند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، امروز در سومین روز از برگزاری ششمین دوره از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، جمعی از محققان داخلی با ارائه پرینتر دو بعدی مدعی هستند این پرینتر قابلیت چاپ انواع مدارهای الکترونیکی را روی تکنولوژی های پوشیدنی و انواع فناوری های زیر سیستمی دارد.


بر اساس این گزارش، علی قرخانی مدیر فنی شرکت رویال توسعه پایدار، یکی از شرکت های حاضر در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با بیان این که در پرینتر دو بعدی طراحی شده از جوهرهای رسانا و نیمه رسانا استفاده می شود، گفت: به دلیل خاصیت فوق، این پرینتر، قابلیت پرینت انواع مدار را را بر روی پارچه و هر نوع سابستریت را دارد.


وی در ادامه با اشاره به کاربردهای بسیار زیاد این محصول افزود: این دستگاه قابلیت چاپ روی هر نوع زیر سیمی از جمله الکترونیک منعطف، الکترونیک پوشیدنی و مدارهای مختلف را داراست.


به گفته این محقق داخلی یکی از ساده‌ترین کاربردهای این دستگاه بحث گرم کننده ها است که با آن می‌توان انواع گرمکن را پرینت گرفت، به طور مثال ما یک نمونه تخت خواب داریم که روی پارچه آن پرینت خورده شده و در نهایت این پارچه در اتصال به برق از خود گرمایش ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به نمونه دیگر محصولاتش در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران اشاره و بیان کرد: یکی از کاربردهای دیگر این پرینتر تعبیه گرمک روی کاپشن است که شخص می‌تواند با پاور بانک گوشی چیزی در حدود 6 تا 8 ساعت گرما داشته باشد.


وی در ادامه افزود: در این رده پرینت گرمایشی می‌توان به گرمکن صندلی خودرو، گرمکن های پرتابل و سنسورهای لمسی مختلف اشاره کرد.
مدیر فنی شرکت رویال توسعه پایدار با بیان اینکه این تکنولوژی چیزی در حدود 8 سال است که در کشورمان مرسوم شده است اظهار کرد: خوشبختانه ما با طراحی هایی که در این زمینه داشتیم خیلی از تکنولوژی های روز دنیا عقب نیستیم و می توانیم مدعی باشیم که حتی همگام با تکنولوژی های روز دنیا در حرکتیم.
بر اساس این گزارش؛ ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 3 لغایت 6 دی ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990992

وب گردی

وب گردی