دستگاه استخراج کافئین از ضایعات کارخانجات چای در واحد گیلان تولید شد

دستگاه استخراج کافئین از ضایعات کارخانجات چای یکی دیگر از دستاوردهای قابل توجه در واحد گیلان است که در صنایع شکلات سازی و داروسازی کاربرد دارد و تامین کننده تولید محصولات کافئین‌دار است که رایزنی‌هایی برای تجاری سازی این محصول انجام شده است. 

وحید رهنما کارشناس مرکز رشد واحد گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محصولات ارائه شده واحد گیلان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کلیه محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه کردیم بر پایه دانش بنیان است و کار اصلی این شرکت‌‌ها به ارتباط با محیط زیست بر می‌‌گردد. از مهم‌ترین محصولات تولید شده در این واحد دانشگاهی نانوسنتزها با قابلیت کاربرد در علم شیمی‌ست که سنتز گیاهی برای تولید گیاهان دارویی و فرآوری قیر طبیعی و تولید قطعات پلی آمید، تولید تجهیزات آزمایشگاهی، سنگ‌های مصنوعی از سیمان که آنتی باکتریال بوده و شفاف هستند از محصولات تولید شده در مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان واحد گیلان است.

وی افزود: تولید خانه هوشمند که کنترل هوشمند خانه و لوازم برقی را انجام می‌دهد به گونه‌ای است که از راه دور می‌توانیم امور مربوط به منزل را تحت کنترل در آوریم که یک محصول بی نظیر در ایران است و یکی از محصولات قابل توجه در مرکز رشد واحد گیلان است.

کارشناس مرکز رشد واحد گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: دستگاه استخراج کافئین از ضایعات کارخانجات چای یکی دیگر از دستاوردهای قابل توجه در واحد گیلان است که در استان گیلان بیش از 8 هزار تن دور ریز ضایعات چای داریم و با این دستگاه به ضایعات چای ارزش می‌‌دهیم که کافئین استخراج شده در صنایع شکلات سازی و داروسازی کاربرد دارد و تامین کننده تولید محصولات کافیین دار است؛ همچنین رایزنی‌هایی برای تجاری سازی این محصول انجام شده است.

رهنما درباره مشکلات امور پژوهشی در دانشگاه آزاد تاکید کرد: پروسه اداری که یک پژوهشگر برای ارائه و تولید یک محصول دارد بسیار وقت‌گیر است که اگر این موانع رفع شود قطعا منجر به توسعه و سرعت در امور پژوهشی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991005

وب گردی

وب گردی