پیشنهاد ۲۵ میلیونی معاونت جوانان برای  وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد این وزارتخانه برای وام ازدواج جوانان ۲۵ میلیون تومان بوده است اما این پیشنهاد مورد تصویب سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفت.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی تندگویان با اشاره به پیشنهاد وام ۱۵ میلیونی در لایحه بودجه ۹۸ و ارائه آن به مجلس گفت: پیشنهاد وزارت ورزش برای وام ازدواج سال آینده ۲۵ میلیون تومان بود که مورد تصویب سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفت و حالا مجلس باید در این مورد اعمال نظر کند.


وی با بیان اینکه بعد از تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس و پیشنهاد وام ۱۵ میلیونی دیگر کاری از دست دولت در مورد افزایش این مبلغ بر نمی‌آید، گفت: سال گذشته نیز نمایندگان مجلس بعد از پیشنهاد لایحه بودجه و وام ۱۰ میلیون تومانی خودشان مبلغ ۱۵ میلیون را برای وام ازدواج تصویب کردند.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در مورد اینکه آیا با وجود فشارهای اقتصادی از وام ۲۵ میلیونی نیز کاری ساخته است یا نه؟ بحث دیگری است اما در عین حال گفته می‌شود سیستم بانکی با همین مبلغ وام ۱۵ تومانی نیز فشار زیادی را تحمل می‌کند.


تندگویان با بیان اینکه حتی در صورت افزایش مبلغ وام ازدواج این مبلغ در مراکز استان‌ها کار چندانی از پیش نمی‌برد، تصریح کرد: در کلان شهرها و شهرهای بزرگ به دلیل شرایط اقتصادی امکان تهیه جهزیه یا اجاره مسکن با این میزان وام وجود ندارد و شاید با این مبلغ تنها در روستاها گرهی از مشکلات جوانان باز شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991007

وب گردی

وب گردی