هوشمند سازی منزل برمبنای اینترنت اشیاء در سمای واحد کرج رونمایی شد

در مراسم هفته پژوهش که در دانشکده سما واحد کرج برگزار شد، از دستاورد دانشجوی این آموزشکده تحت عنوان «هوشمندسازی منزل برمبنای اینترنت اشیاء» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز به مناسبت هفته پژوهش دانشکده سما واحد کرج برنامه‌های مختلفی را اجرا کرد. مراسم اختتامیه هفته پژوهش بود با حضور دکتر محمدرضا بلیاد سرپرست سما واحد کرج و جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 سما واحد کرج برگزار گردید و طی آن از دستاورد رامتین رفیعی دانشجوی رشته الکترونیک سما واحد کرج رونمایی شد.

این دستاورد علمی که با همراهی و سرپرستی مهندس حمیدرضا محسنی‌نژاد عضو هیات علمی سما واحد کرج تولید شده، با استفاده از برد توسعه رزبری پای 3 و حاصل شش ماه تلاش و کوشش و همچنین اولین طرح هوشمندسازی منزل با استفاده از اینترنت می باشد.

در رونمایی این طرح کنترل ماکت شبیه‌ساز خانه هوشمند با استفاده از وب سایت و سرور طراحی شده توسط پژوهشگر، تحت بستر اینترنتی به نمایش گذاشته شد که نمایانگر تمامی مراحل فرآیند و نحوه کار اینترنت اشیا بود.

دکتر محمدرضا بلیاد سرپرست سما واحد کرج به عنوان سخنران ویژه این مراسم ابتدا از کلیه عوامل دانشکده به خصوص کارکنان برای برگزاری مسابقات مهارتی، کارگاه‌های آموزشی، اردوهای علمی و همچنین حضور فعال در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز و نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه رویکرد پژوهش‌محور در مراکز آموزشی را به عنوان مهمترین و مناسب‌ترین رویکرد بیان نمود به طوری که در یک دانشگاه و یا مراکز آموزشی اگر آموزش به مهارت تبدیل گردد و به صورت کاربردی نیاز جامعه را تأمین کند.

در پایان مراسم از دانشجویان ممتاز و پژوهشگر، اساتید برتر در زمینه پژوهش و همچنین کارکنان فعال با اهدای لوح سپاس و جوایز نفیس، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر: 991039

وب گردی

وب گردی