دانشگاه آزاد اسلامی به رویکرد حل مسئله نزدیک شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به رویکرد حل مسئله نزدیک شده است؛ محصولات ارائه شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از قالب مقاله و پایان نامه خارج شده بودند و به سمت ساخت دستگاه هایی حرکت کرده بودند که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

دکتر سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نمایشگاه امسال پیشرفت های چشم گیری از لحاظ محصولات نسبت به سال گذشته داشت؛در واقع محصولات ارائه شده در نمایشگاه امسال بسیار کاربردی بودند.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد که دانشگاه آزاد اسلامی به رویکرد حل مسئله نزدیک شده است؛ محصولات ارائه شده در این نمایشگاه از قالب مقاله و پایان نامه خارج شده بودند و به سمت ساخت دستگاه هایی حرکت کرده بودند که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

رئیس واحد یادگار امام(ره) ادامه داد: ویژگی بارز نمایشگاه امسال، وجود محصولات کاربردی بود که نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد اسلامی دارد جایگاه خود را در کشور به خوبی پیدا کرده است.

قاضی مغربی با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: پژوهشگران این واحد دانشگاهی، اسپریی را ساخته اند که می تواند با قرار گرفتن بر روی هر سطحی، از نشستن گرد و غبار از روی آن جلوگیری کند؛ همچنین اگر بر روی شیشه ماشین پاشیده شود، در زمان ریزش باران دیگر نیازی به استفاده از برف پاک کن وجود ندارد و خاصیت آب گریزی ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: همچنین دم نوش های گیاهی را طراحی کرده ایم تا فرهنگ استفاده از این نوع دم نوش ها که برای سلامتی نیز بسیار مفید است در میان مردم رواج پیدا کند؛ پژوهشگران واحد یادگار امام(ره) همچنین کولر گازی را ساخته اند که برای اتاق های مختلف داکت کشی می شود.

رئیس واحد یادگار امام(ره) گفت: در حوزه استارتآپ ها نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم و تا کنون نزدیک به 3 استارتآپ را در دانشگاه برگزار کرده ایم؛همچنین شرکت هایی که در این زمینه موفق بوده اند، فضا و امکانات در اختیارشان قرار داده ایم.

قاضی مغربی با اشاره به طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: طرح پایش، طرحی بنیادی در دانشگاه آزاد اسلامی است که می توانیم سیستم ردیابی و هدفمند کردن طرح ها را به صورت بر خط ببنیم و از موازی کاری جلو گیری کنیم. واحد یادگار امام(ره) نیز اطلاعات خود را در شبکه پایش بارگذاری کرده است و مورد بهره بهرداری نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991045

وب گردی

وب گردی