صادرات نفت کرکوک گسترش نمی یابد

وزیر نفت عراق خبر افزایش میزان نفت صادراتی عراق از طریق خط لوله کرکوک-جیحهان را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ثامر الغضبان»، وزیر نفت عراق اعلام کرد که حجم صادرات نفت از میدان های نفتی کرکوک در شمال این کشور به بندر جیهان ترکیه همچنان بین 80 و 90 هزار بشکه در روز خواهد بود.

الغضبان اظهار داشت: خبر افزایش میزان صادران نفت عراق از کرکوک به ترکیه صحت ندارد و عراق هیچ برنامه ای برای افزایش صاردات ندارد.

وزیر نفت عراق در یک کنفرانس خبری در شهر بغداد، دلیل این کار را انتقال بیشتر نفت خام تولید شده در میدان های کرکوک به پالایشگاه های واقع در شمال این کشور عنوان کرد.

الغضبان همچنین اعلام کرد که عراق در مراحل نهایی گفت و گوهای خود با شرکت ملی نفت چین (CNPC) و اکسون موبیل آمریکا به عنوان سومین و چهارمین شرکت نفت و گاز در جهان، در رابطه با یک پروژه بزرگ انرژی در جنوب کشورش قرار دارد و انتظار می رود توافقنامه های مربوط به آن در آینده نزدیک امضا شود.

وزیر نفت عراق ضمن تاکید بر این که توافق با دو شرکت مذکور به کشورش کمک خواهد کرد تا توان سوآپ نفت خام از بنادر ویژه صادرات را به 6.5 میلیون بشکه در روز برساند، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به یک توافق اولیه در این زمینه دست یابند هر چند که نمی تواند زمان مشخصی برای این کار را اعلام کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 991061

وب گردی

وب گردی