مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به وسعت 500 متر مربع و با استقرار بیش از 10 شرکت فناور و دانش بنیان به صورت رسمی با حضور معاون علمی آستان قدس رضوی در این دانشگاه افتتاح شد.

‌به گزارش ایسکانیوز، مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مراسم افتتاح رسمی مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و تقدیر از برترین‌های پژوهشی این دانشگاه، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به موضوع پژوهش در مجموعه نهادهای وابسته به آستان قدس رضوی اهمیت چندانی داده نمی‌شد و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) هم صرفا به عنوان دانش محور در این حوزه فعالیت می‌کرد.

وی افزود: با حضور آقای رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی، نگاه‌های علمی بر دانشگاه‌ها تزریق شده و امروز دانشگاه نقش بسیار خوبی را در اهداف و فعالیت‌های اجرایی در آستان قدس رضوی دارد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با اشاره افتتاح مرکز نوآوری این دانشگاه، بیان کرد: در این مرکز با توجه به ایده‌های متراکم دانشجویان و خلاقیت‌های علمی که داشتند پیگیری‌های لازم انجام شد تا این امر تحقق پیدا کند و از این ایده‌ها حمایت کنیم و به سر منزل اصلی برسان

وی با بیان اینکه اندیشکده‌ و پژوهش‌هایی را در نظر داریم که آن‌ها را در آینده نزدیک ایجاد خواهیم کرد، افزود: مرکز نوآوری در کنار مراکز تحقیقاتی، نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی آستان قدس رضوی است.

رجوعی خاطر نشان کرد: دانشگاه امام رضا(ع) هیچ بودجه‌ای از آستان قدس رضوی دریافت نکرد و هر اتفاقی که در این مدت در دانشگاه صورت گرفت بنا به منابع مالی بوده که به دانشگاه جذب شده است و امیدوارم با حمایت‌های بیشتر بتوانیم فعالیت‌های زیادی در مرکز تحقیقاتی داشته باشیم و نتایج خوبی در آینده به دست آوریم.

وی بیان کرد: با شعار علمی کردن، مسئولیت تمام فرآیندهای اجرایی آستان قدس رضوی را پذیرفتیم. تک تک مدیران مجموعه آستان قدس با فعالیت‌های اجرایی خاصی که انجام می‌دهند، در درجه اول باید به یاد دانشگاه امام رضا(ع) بیافتند و از پژوهش‌ها و مشاوره‌های علمی دانشگاه و همچنین سایر حوزه‌های علمی مستقر در مشهد استفاده کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: ما در سه نهاد اصلی و مرکزی آستان قدس رضوی مانند سازمان مرکزی، اقتصادی و فرهنگی حضور فعال و موثری داریم و امیدواریم با حمایت‌هایی که جناب مهدی نژاد انجام می‌دهند بتوانیم اعضای هیئت علمی و دانشجویان مستعد و توانمند را در کلیه فعالیت‌های اجرایی آستان قدس رضوی درگیر کنیم.

مرکز نوآوری در مساحتی به وسعت 500 متر مربع و با استقرار بیش از 10 شرکت نوآور (فناور و دانش بنیان) به صورت رسمی افتتاح شد و با فراخون صورت گرفته از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا(ع)، تیم‌های «طراحی و ساخت لایت سورس اندوسکوپی»، «طراحی و ساخت دستگاه کپنوگراف»، «نرم‌افزار کاربردی اختلال طیف اتیسم»، «ویلچر خود هدایت شونده»، «اتوماسیون صنعتی حرم مطهر»، «نرم‌افزار بازاریابی و فروش» و «سامانه جامع نظارت تصویری خدام و زوار حرم مطهر رضوی» به عنوان تیم‌های پژوهشی انتخاب شده و در مرکز نوآوری حضور داشتند.

تیم‌های «طراحی نرم افزار و اپلیکیشن برگزاری رویدادهای ورزشی»، «طراحی بسته نرم‌افزاری خدمات گردشگر ورزشی»، «لولای ضد زلزله»، «المان آرایشگری»، «آب‌پاش پنوماتیک فشاری»، «طراحی اپلیکیشن خرید و فروش کتاب‌های دست دوم و دست اول»، «دورشنوی اکوستیکی»، «خودرو الکتریکی»، «بازی معارفی» و «سامانه بلاک چین» از دیگر گروه‌های پژوهشی دانشجویی است که در این مرکز فعالیت خواهند کرد.

مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مرکزی برای تبدیل ایده‌ها و طرح‌ها به محصولات است و برخلاف سایر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی فقط به مقوله پژوهش و تحقیقات علمی نمی‌پردازد.

برای تبدیل ایده‌ها به محصولات جدید مراکزی مانند پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و... وجود دارد که معمولاً در این گونه مراکز یک ایده بالغ و کامل مورد توجه قرار می‌گیرد و با انجام کار علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بر روی آن نسبت به چگونگی تولید محصول، تلاش و کوشش صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991079

وب گردی

وب گردی