ارائه 2675 خدمت مددکاری به خانواده شهیدان مدافع حرم

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس تکلیف، 2 هزار و 675 مورد خدمات مددکاری فردی و گروهی برای پیشگیری و پیگیری مسائل و مشکلات به خانواده های شهیدان مدافع حرم ارائه شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمینحسن هنرمند افزود: همچنین دوره های آموزش خانواده با هدف ارتقای بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به تعداد هزار و 527 نفر برای خانواده های شهیدان مدافع حرم در کشور برگزار شد.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره فردی، گروهی و تلفنی در راستای پیشگیری و درمان آسیبهای روانی و اجتماعی به تعداد هزار و 664 نفر از این خانواده ها نیز انجام شده و همچنین بررسی موارد خاص این خانواده ها و پیگیری تا حصول نتیجه صورت گرفته است.
وی بدون اشاره به آمار شهیدان مدافع حرم در کشور گفت: تمام خدمات مددکاری و مشاوره های فردی و گروهی شامل ایثارگران مدافع حرم و خانواده های آنان نیز می شود و این خدمات به صورت رایگان به این افراد ارائه می شود.
هنرمند اضافه کرد: در راستای اجرای طرح سپاس نیز از سال 1395 تاکنون 7 هزار و 197 مورد دیدار برای تجلیل و تکریم از خانواده های این افراد انجام شده است.

تمام خدمات مددکاری و مشاوره های فردی و گروهی شامل ایثارگران مدافع حرم و خانواده های آنان نیز می شود و این خدمات به صورت رایگان به این افراد ارائه می شود


مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به همین منظور بنیاد شهید برنامه های ویژه ای به خانواده های این شهدا ارائه می دهد اما در این راستا همراهی با خانواده های مدافع حرم و تشکیل پرونده مددکاری با تامین نیروهای متخصص مشاور، روانشناس، روانپزشک و مددکار برای رسیدگی و پیشگیری از آسیب های احتمالی روانی و اجتماعی، از برنامه های اولویت دار این نهاد است.
وی ارائه خدمات به موقع با توجه به شرایط این افراد، برنامه ریزی برای آموزش و توانمندسازی همسران شهیدان و جانبازان مدافع حرم به خاطر شرایط سنی جوان بودن آنها برای مقابله با مشکلات، توانمندسازی همسران شهدا و جانبازان از نظر تحصیلی و اشتغالزایی و انجام اقدامات فرهنگی و حس قدرشناسی در بین مردم نسبت به شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه های بنیاد شهید برای این خانواده ها عنوان کرد.
هنرمند در ارتباط با شهیدان مدافع حرم گفت: مدافعان حرم عنوان تازه ای است برای یک عهد قدیمی که باید از نو ثابت می شد که آن حماسه هشت ساله، برای همیشه ریشه در قلب ها و صف استوار آرزومندان این موهبت و کمر بستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی دوانده است.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: در قالب اجرای طرح سپاس و در 6 ماه نخست امسال، 181 هزار و 284 مورد دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس انجام شده است.
طرح سپاس به منظور قدردانی از زحمات خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان هر ساله در سراسر کشور اجرا می شود که به همین منظور رئیس جمهوری، رئیس بنیاد شهید، ائمه جمعه و مسئولان اجرایی کشور در این دیدارها حضور دارند.


بر اساس آمار بنیاد شهید، 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر، معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر، معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991106

وب گردی

وب گردی