بزرگترین دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه عدالت آموزشی در کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: نصف بار آموزش عالی را دانشگاه آزاد به دوش کشیده و با ایجاد واحدهای مختلف دانشگاهی در محروم ترین نقاط ایران، منجر به توسعه تحصیلات عالیه و عدالت آموزشی در کشور شده است.

دکتر احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی، در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: در حال حاضر، بیش از یک میلیون نفر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند تا جایی که تعداد دانشجوی ما از جمعیت موجود در بعضی از کشورهای کوچک هم بیشتر است.

وی افزود: در تمام این سال‌ها از زمان تاسیس تا به امروز، نصف بار آموزش عالی را دانشگاه آزاد به دوش کشیده تا جایی که با ایجاد واحدهای مختلف دانشگاهی در دورترین و محروم‌‌ترین نقاط ایران منجر به توسعه تحصیلات عالیه و برقراری عدالت آموزشی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در گذشته ورود به دانشگاه تنها محدود به دانشگاه‌‌های دولتی می‌‌‌شد و بسیاری از افراد به دلیل ظرفیت محدود پذیرش ممکن بود که موفق به کسب تحصیلات عالیه نشوند، دانشگاه آزاد این امکان را برای کلیه مشتاقان به ادامه تحصیل فراهم آورد. در واقع حضور این دانشگاه در بدنه آموزش عالی کشور منجر به یک انقلاب آموزشی شده است.

سیف درباره تفاوت کیفی و آموزشی میان دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه‌‌های مطرح کشور تصریح کرد: برای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌‌‌ها به طور کلی، چند فاکتور مهم از جمله ساختمان فیزیکی، استادان و آزمایشگاه‌‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تا به امروز در مسیر توسعه و تحول خود بیش از سه دهه را پشت سر گذاشته که در دهه اول به تاسیس و ایجاد واحدهای مختلف، دهه دوم به ایجاد آزمایشگاه‌‌های مجهز پرداخته و در دهه سوم هرم هیات علمی و استادان خود را تکمیل و تقویت نموده است.

وی متذکر شد: امروز که در دهه چهارم از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی قرار داریم، خوشبختانه به جرئت می‌‌توان گفت که بسیاری از نواقص موجود در این دانشگاه رفع شده و همپای بسیاری از دانشگاه‌‌های مطرح داخلی و حتی خارجی در بسیاری از موارد حرکت کرده، تا جایی که در برخی علوم همچون نانو و رباتیک تبدیل به یک برندی شده که در بسیاری از کشورهای دنیا با این تکنولوژی‌‌ها شناخته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تاکید کرد: بزرگترین دستاورد دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تا به امروز توسعه عدالت آموزشی و تزریق نیروی تحصیل کرده و کار آزموده بیشتر به نسبت زمانی است که تنها مرکز تحصیلات عالیه ایران دانشگاه‌های دولتی بود همچنین، راه اندازی طرح پایش در دانشگاه آزاد یک تحول بزرگ در نظام آموزش عالی در جهت حل مسائل کشور و کاربردی شدن پایان‌‌نامه‌های دانشجویی است که یک انقلاب پژوهشی و آموزشی محسوب می‌‌شود تا جایی که می‌‌‌تواند تبدیل به الگویی برای کلیه دانشگاه‌‌‌های مطرح کشور شود.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران (اولین) و جهان (پنجمین) است که در اردیبهشت ۱۳۶۱ تأسیس شد و امروزه در بسیاری از شهرهای ایران دارای مراکزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991110

وب گردی

وب گردی