افزایش آسیب های اجتماعی دور از انتظار نیست

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: باتوجه به شوک اقتصادی وارد شده بر کشور افزایش آسیب های اجتماعی دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسکانیوز، تقی رستم وندی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی استانداری بوشهر افزود: تحولات ایجاد شده در بخش اقتصادی به طور یقین حوزه اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باید متولیان این بخش با حساسیت بیشتری در بحث امور اجتماعی ورود کنند.
وی بیان کرد: همواره این نگرانی و دغدغه نسبت به افزایش آسیب های اجتماعی باتوجه به افزایش مشکلات اقتصادی وجود دارد که باید متولیان امر با برنامه ریزی ویژه از این مساله پیشگیری کنند.
معاون وزیر کشور با اشاره به تحولات جهانی در بخش های مختلف تاکید کرد: ایران بخشی از این جهان است و به تبع آن مصون از این تحولات نیست به همین دلیل اجرای طرح های ویژه در برابر کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است.
رستم وندی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در کنترل آسیب های اجتماعی اضافه کرد: برهمین اساس همه دستگاه های ذیربط با طراحی اقدام های فوق العاده با خلاقیت و ابتکار باید جلو پیشرفت آسیب های اجتماعی را بگیرند.
وی گفت: خطر گستردگی آسیب های اجتماعی جدی است و اقدام ما باید در گلوگاه ها باشد.
رستم وندی با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت دانش آموزان (نماد) گفت: این طرح از جمله طرح های راهبردی، بلند مدت و بادوام است که باتوجه به فراگیری و پوشش جمعیتی وسیع با قدرت اجرا شود.
وی یادآور شد: طرح نماد در معاونت تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش دنبال می‌ شود و دارای پنج ویژگی عمده است و می‌تواند یکی از طرح‌های فوق‌العاده و موفق باشد.
به گفته وی، طرح نماد باتوجه به عمق اثربخشی که دارد به خوبی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند و ابعاد پیشگیرانه امدادی و صیانتی در آن دیده شده است.
رستم وندی با اشاره به آسیب پذیری محله های حاشیه نشین یادآورشد: همه اقدام های اصلاحی باید به محله های حاشیه نشین سوق داده شود.
وی بر ضرورت اجرای طرحهای مختلف از جمله المپیادهای ورزشی برای شناخت استعدادهای جوانان و نوجوانان مناطق حاشیه نشین و بردن نشاط و شادابی به این مناطق تاکید کرد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: زندان ها از جمله دیگر گلوگاه هایی است که باید مورد توجه و در اولویت برنامه های اجتماعی قرار گیرند.
رستم وندی دررابطه با استان بوشهر گفت: در ارزیابی های کلی در مقابل برخی استان هایی که درگیری بیشتری با آسیب های اجتماعی دارند این استان با توجه به مسائل اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاکم برآن کمتر درگیر آسیب های جدی و مهم است ولی باید با تلاش و جدیت بیشتر مسئولان وضعیت موجود حفظ و با طراحی ویژه از افزایش برخی آسیب ها پیشگیری کرد.
وی در خصوص اطلس اجتماعی استان بوشهر گفت: تدوین این سندها مسیر معینی را پیش روی مسئولان استان قرار می دهد که براساس شاخص هایی که طراحی می شود میزان پیشرفت خود را ارزیابی و در جایی که عقب ماندگی وجود دارد با طراحی برنامه های ویژه عقب ماندگی ها جبران شود.
رستم وندی تاکید کرد: سندهای توسعه به تنهایی موجب توسعه نمی شود بلکه اجرای محتوای اسناد باید اجرا شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: این استان با یک میلیون و 161هزار و 450 نفر از 10 شهرستان، 25 بخش، 38 شهر و 48 دهستان تشکیل شده است.
عباس برزگرزاده نرخ باسوادی در استان بوشهر را 89.2درصد عنوان کرد و افزود: این استان رتبه 25 طلاق در کشور را دارد و شهرستان دشتستان با 34.5درصد بیشترین طلاق و شهرستان دیلم بیشترین ازدواج را دارد.
وی در خصوص خودکشی بیان کرد: استان بوشهر سال گذشته آمار نامناسبی در بحث خودکشی داشت ولی در نیمه نخست امسال شرایط بهتر و آمار کمتری به ثبت رسیده است.
در این آئین از اطلس اجتماعی و سند اجتماعی استان بوشهر رونمایی شد.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991137

وب گردی

وب گردی