ساخت دستگاه المان سخنگو توسط واحد لاهیجان

المان سخنگو ساخت شرکت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در نمایشگاه فن بازار و دستاورد های پژوهشی کشور مورد توجه بازدید کنندگان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

مهندس مجید رفیعی؛ مدیر عامل شرکت ماندگار الکترونیک لاهیج با اشاره به اینکه، این شرکت از سال ۹۳ در زمینه تولید محصولات فرهنگی شروع به فعالیت کرد، ادامه داد: در بهمن ماه ۹۴ در جشن انقلاب دستگاه المان سخنگوی شهدا در جوار مزار شهدای گمنام آرمیده در واحد لاهیجان افتتاح شد و دستگاه المان سخنگو در مکانهای مختلفی، از جمله بناهای تاریخی و گردشگری ، موزه ها، مساجد، حرم های مطهر، مشاهیر ملی و ادبی کاربرد دارد.

وی با توجه به عملکرد خلاقانه محصول اظهار داشت: کاربرد دستگاه المان سخنگو به این صورت است که با نصب این دستگاه در نقاط مورد نظر همانند موزه ها، وقتی که بازدید کننده وارد محدوده ی شعاعی ۵۰۰متری دستگاه شود با روشن کردن وای فای گوشی خود، به وای فایی به نام موزه مذکور متصل می شود و تلفن بازدید زنگ میخورد و در صفحه گوشی خود ، تماس را مشاهده می کند، وقتی که به تلفن خود پاسخ دهد کاربر موزه شروع به دادن اطلاعات به فرد می نماید ، لازم به ذکر است که محتوای سخنان کاربر موزه توسط همکاران نویسنده و گوینده تدوین و ضبط میشود. پس از پایان صحبت کاربر موزه، بازدید کننده وارد صفحه ی دیگری شده که گالری فیلم ،عکس، پی دی اف، زندگینامه و ... وجود دارد که میتواند از محتوای بسته ی فرهنگی موجود به صورت انلاین و با دانلود با سرعت بالا بازدید کند. بسته به سفارش دستگاه تعداد افرادی که به صورت همزمان به دستکاه متصل میشوند محدودیتی ندارد و استفاده بازدید کنندگان از آن کاملا رایگان است‌.

رفیعی یکی از جنبه های دستگاه فوق را کاربرد تبلیغاتی آن دانست و ادامه داد: با تعبیه کردن تبلیغات در محیط کاربردی دستگاه المان سخنگو در مناطق تاریخی و گردشگری با برگشت سرمایه و سود دهی اقتصادی همراه خواهد بود.

وی یکی از نمونه های ساخته شده از دستگاه را المان شهدای مستقر در آرامگاه دو شهید گمنام آرمیده در واحد لاهیجان اظهار داشت و افزود: المان سخنگو ی شهدا مورد توجه صدا و سیمای گیلان قرار گرفت و در خبر استانی و شبکه ی شجره طیبه هم پخش شد و همچنین در سایر رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت.

رفیعی المان مربوط به آیت الله هاشمی را یکی دیگر از نمونه های مورد استقبال نامید و بیان داشت: طی دیداری با معاون عمرانی وقت داشتیم ، دستگاه المان سخنگو برای نمونه در روز رونمایی از تندیس آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جناب آقای دکتر ولایتی و جناب اقای دکتر میرزاده رییس وقت دانشگاه رونمایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی قرار گرفتن در ۴ دوره نمایشگاه بعنوان محصول دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را از افتخارات خود عنوان نمود و افزود: شرکت متوالی در ۴ نمایشگاه دستاورد های پژوهشی و فن بازار کشور در چهار سال پیاپی، که شرکت کنندگان از سوی سازمان مرکزی دانشگاه انتخاب می شود و قرار گرفتن در ویترین دانشگاه ازاد اسلامی از افتخارات دیگر دستگاه المان سخنگوی شهدا می باشد، دستگاه المان سخنگوی شهدا مورد توجه ویژه ی سازمان مرکزی قرار گرفته و در جلسات متعدد از آن به عنوان طرح فرهنگی ماندگار یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با وجود تمامی مشکلات از ایده ها حمایت می کند ، بیان داشت : ‌در تمام مراحل نقش اصلی واحد لاهیجان در حمایت از شرکت ماندگار الکترونیک لاهیج بر هیچکس پوشیده نیست، در پایان از همه رؤسا قبلی و حاضر و معاونین و مدیران پژوهشی و فرهنگی و همه کسانی که مارا یاری دادند، تشکر میکنم

کد خبر: 991144

وب گردی

وب گردی