استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت پرتاب و ساخت ماهواره ضروری است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: برای توسعه صنعت پرتاب و ساخت ماهواره، باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره کامل ببریم.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پرتاب و ساخت ماهواره، منشا درآمد در حوزه خدمات و تجهیزات زمینی است، بیان کرد: ایران به عنوان یک کشور نوظهور در حوزه فضایی، باید توجه بیشتری به این موضوع معطوف دارد و بحث خدمات ماهواره ای و تجهیزات زمینی با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند شرکت های دانش بنیان به صورت موازی پیگیری شود.
وی افزود: رییس مرکز ملی فضایی ایران، در ادامه به وضعیت توانمندی کشورها در حوزه فضایی پرداخت و بیان کرد: ما توانسته ایم به فناوری و زیرساخت‌های لازم برای طراحی و ساخت ماهواره‌های آزمایشی، راکت‌های کاوشگر، پرتاب به مدار ارتفاع پایین و علوم اکتشافات فضایی دست پیدا کنیم.
به گفته منطقی، در زمینه‌ دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره سنجش از دور و مخابراتی ‌عملیاتی در حال کار هستیم و سعی داریم با مشارکت جدی بین‌المللی این پروژه‌ها را سریع‌تر بومی‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991188

وب گردی

وب گردی