جوانپور: دانشگاه آزاد اسلامی، امکان تحصیل در دورترین نقاط ایران را فراهم کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد با حضور در نقاط محروم سبب ایجاد فرهنگ‌‌سازی و ادامه تحصیل برای دختران در نقاطی شده است که از ادامه تحصیلات عالیه به دلیل نبود امکانات محروم بودند.

دکتر عزیز جوان‌‌‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی، در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌‌‌شود که نشان دهنده توجه انقلاب به بحث تعلیم و تربیت است. این دانشگاه بزرگ کشور در شرایطی تاسیس شد که توان و ظرفیت محدودی در دانشگاه‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی ایران وجود داشت و به این ترتیب، بسیاری از افراد از ادامه تحصیل محروم می‌شدند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، سردمدار آموزش عالی در ایران است که به واسطه حضور در دورترین و محروم‌‌ترین نقاط ایران منجر به گسترش سطح تحصیلات عالیه شده و یک انقلاب آموزشی را در کشور ایجاد کرده است. در شرایطی که در بسیاری از رشته‌‌‌‌‌‌‌ها دانشجو در مقطع ارشد و دکتری نداشتیم، دانشگاه آزاد با جسارت و توانمندی در بعضی از رشته‌ها، مقاطع ارشد و دکتری را ایجاد کرد و نقشی پررنگ‌‌تر را به نسبت دیگر دانشگاه‌‌ها در توسعه آموزش عالی ایران ایفا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد با خودباوری و با حضور در نقاط محروم سبب ایجاد فرهنگ‌‌سازی در جهت توسعه و تعالی تحصیلات عالیه شده است، تا جایی که در بعضی نقاط که شاید بسیاری از دختران از ادامه تحصیلات عالیه به دلیل نبود امکانات محروم بودند، فرصت ادامه تحصیل و حضور در اجتماع را پیدا کردند و این یک دستاورد مهم برای تشکیل یک حوزه علمی نوپا در بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌‌‌رود.

جوان‌‌‌‌پور یاد‌‌ آور شد: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس تا به امروز، بعد از توجه ویژه به امور آموزشی در مسیر توسعه امور پژوهشی گام برداشته که قطعا ثمرات انکار ناپذیری را در امر پژوهش و حل مسائل کشور با استفاده از طرح پایش خواهد داشت و در بسیاری از رشته‌‌‌‌‌‌ها همگام با دانشگاه‌‌های دولتی یا حتی جلوتر از آنها حرکت کرده است و به جرئت می‌توان گفت، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران (اولین) و جهان (پنجمین) است که در اردیبهشت ۱۳۶۱ تأسیس شد و امروزه در بسیاری از شهرهای ایران دارای مراکزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991193

وب گردی

وب گردی